A Xiaomi idén belépett a valódi prémium szegmensbe a Mi 10 mobilokkal, amelyek nem csak tudásban veszik fel a versenyt a top csúcskészülékekkel, hanem árban is. A kínai gyártó ráadásul rögtön talált is némi üresedést a piacon, hiszen Google-appok hiányában sok Huawei-rajongó fog új márka után nézni.
A Huawei tavaly még nagyon szép eredményeket ért el, idén azonban elkerülhetetlen a visszaesés, ami valószínűleg jelentős mértékű lesz. Ennek egyértelmű oka az, hogy az újabb mobiljaikon nincs Play Áruház és más Google-alkalmazások. A Xiaomi pedig épp ezt próbálja kihasználni, a Mi 10 Pro dobozán ugyanis a következő felirat olvasható:
“egyszerű hozzáféréssel a Google-appokhoz, amiket a legtöbbet használsz”
Rengeteg mindent ki lehetett volna emelni a készülék dobozán, a 90 Hz-es hajlított AMOLED kijelzőt, a bivalyerős hardvert, az 5G támogatást, a 108 MP-es kamerát, vagy akár a szupergyors töltési megoldásokkal felvértezett méretes aksit. Az, hogy a Xiaomi a Google appokra hívta fel a figyelmet ezek helyett, egyértelmű üzenet azoknak a Huawei-rajongóknak, akik nem szeretnének lemondani a keresőóriás alkalmazásairól. Ezzel egyébként valószínűleg nem is lőtt annyira mellé a Xiaomi, hiszen a Mi 10 Pro egy remek P40 Pro alternatíva lehet, vélhetően sokan választják majd helyette.
A Xiaomi Mi 10 mobilok hamarosan Európában is megjelennek, és elég jó esély van rá, hogy a gyártó átveszi a Huawei helyét a ranglétrán. Sőt, ez részlegesen már meg is történt, hiszen februárban világszinten megelőzték őket, így a Xiaomi felkerült a 3 legnagyobb okostelefon-gyártó közé.
Kapcsolódó cikkek:
- Már rendelhető a Xiaomi Mi 10 Pro Global verzió
- A Xiaomi beelőzte a Huaweit
- Xaomi Amazfit okosóra kiárusítás
Via PhoneArena