Egy nagyon érdekes statisztika került nemrég napvilágra, amiből kiderül, hogy az androidos alkalmazás-letöltések száma nagymértékben nőtt az utóbbi években, míg az iOS stagnált ebből a szempontból. Mégsem örülhet túlzottan a Google…
Az App Annie kutatásából kiderül, hogy 2013-ban valamivel több, mint 100 millió appot töltöttek le a Play Áruházból, 2015-ben pedig már ennek a dupláját. Az iOS-es letöltések száma azonban szinte alig változott ez idő alatt, 100 millió körül mozog évente.
2015-ben tehát már kétszer annyi appot telepítettek a Play Áruházból, mint az Apple alkalmazásboltjából. A Google azonban mégsem örülhet, ugyanis az iOS-es alkalmazások még így is több bevételt hoznak, és a különbség nem is kevés.
Egyébként nem biztos, hogy teljesen helytálló az utóbbi ábra, ugyanis az nem derült ki, hogy pontosan mit értenek bevétel alatt. Ha csak a fizetős alkalmazások vételárát és az appon belüli vásárlásokat, akkor eléggé félrevezetőek lehetnek a számok, hiszen a Google inkább a hirdetésekre épít. Sok olyan app van például, ami iOS-en fizetős, Androidon viszont ingyenes, cserébe hirdetések jelennek meg.
forrás: App Annie via: PhoneArena