Emlékeztek még a TikTok előtti időkre, amikor a rövid videók helyett egy másik tartalomtípus, a “történetek” tartották lázban a világot, és minden közösségi oldal erre volt rápörögve? A YouTube-on ez eredetileg Reels néven futott, és még 2017-ben vezették be, majd 2018-ban átnevezték a funkciót Stories-ra, idén nyáron pedig teljesen megszüntetik.
A történeteket vagy más néven sztorikat a Snapchat terjesztette el, ezeknek annyi a lényege, hogy csak 24 órán keresztül láthatók, utána eltűnnek. Régebben annyira pörögtek az ilyen tartalmak, hogy szinte minden közösségi oldal lemásolta, többek között a Facebook, az Instagram és a YouTube is. Utóbbinál a Reels, majd a Stories nevet kapta, és annyiban különbözött a többitől, hogy egy nap helyett egy hétig lehetett megtekinteni az ilyen posztokat.
Manapság már a rövid videós tartalmak pörögnek, és a YouTube úgy döntött, hogy a inkább erre koncentrálnak, a Stories funkciót pedig teljesen kivezetik. Egy nemrég megosztott közösségi bejegyzés szerint június 26-án lehet utoljára történeteket feltölteni a YouTube-ra, egy héttel később pedig ezek is lekerülnek, és végleg megszűnnek az ilyen tartalmak a videós platformon.
A YouTube közleménye szerint a tartalomgyártók továbbra is megoszthatnak Shorts-videókat, illetve ott lesznek a közösségi bejegyzések az olyan szöveges posztoknak, amelyek “időérzékenyek”, ezeknél ráadásul beállítható lesz egy lejárati idő is.
Via GSMArena