Ha egy olyan elektromos rollert keresel, amellyel kényelmesen közlekedhetsz a városban, és alkalmanként terepre is merészkednél, akkor a KuKirin G2 érdeklődésedre tarthat számot. A 2024-es modell számos fejlesztést kapott az előző verziókhoz képest, mint például a nagyobb kerekek, a jobb felfüggesztés és a digitális központi kijelző.
- A KuKirin G2 2024 a KUKIRING2HU kupon használatával most 425 euróért vásárolható meg, ami 174 ezer forintnak felel meg.
- A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van!
A KuKirin piacra dobta népszerű robogójának, a G2 PRO- nak a megújított változatát, és KuKirin G2 2024-nek nevezte el. A gyártó egyébként 2018 óta tevékenykedik, kezdetben Kugoo, majd Kugoo Kirin és pár éve KuKirin néven. A márka ismertnek mondható, különösen az ár és a felszereltség kiváló aránya miatt. A kezdeti bukdácsolások – akár szó szerint is értendő a félre tervezett C-futóművek miatt -, valamint a minőségi problémák miatt kétes volt ez a hírnév.
A fejlődés azonban látható és tapasztalható, mondhatni összeállt a kép, a G2, vagyis új tesztalanyunk a KuKirin bestsellere lett. A bőven 500 euró alatti ár mellett 800 W-os motort kínál, 50 km/h maximális sebességgel és akár 55 km-es hatótávval.
A KuKirin G2 a dobozában összecsukva, eltávolított kormánnyal van elhelyezve, így az összeszerelése nem lesz bonyolult.
A pakkban találunk egy 110 watt (54,6V/2A) teljesítményű töltőt, felhasználói utasítást, három darab imbuszkulcsot és hét darab csavart a kormány és a sárvédő rögzítéséhez.
Mint már jeleztük, az összeszerelés ebben az esetben egyáltalán nem bonyolult vagy hosszadalmas. Csak a kormány és a hátsó sárvédő rögzítéséből áll – aztán lehet esztelenül, kisgatyában, strandpapucsba, csapatni vele. Sokan így csinálják, mi nem!
Helyette az összes forgópontnál a csavarokat fellazítottuk, szervizspray-vel befújtuk, majd a csavarokat meghúztuk. A többi csavart is ellenőriztük, és ahol kell menetrögzítőt használtunk.
Igazából minden csavar gyárilag is jól volt meghúzva, a kormánycsapágy sem volt agyontépve, a fékek sem igényeltek semmiféle beavatkozást és a kábelezés is normálisan volt megoldva.
Első használat előtt nanokerámia bevonattal is megkínáljuk a „jószágot”, ezáltal a fényezés rendkívül magas fényű, csillogó, karcálló, vízlepergető hatású lesz.
A gép IP54 tanúsítvánnyal rendelkezik, szóval nem tengeralattjáró, de a fentebb írt módszert alkalmazva egy kis eső nem fogja károsítani a technikát. A 10 x 2,75 hüvelykes defekttűrő abroncsok felpumpálása (max. 2,5 bar), az akkumulátor feltöltése és az online felelősségbiztosítás (ennek éves díja 5040 forint) megkötése után útra vihető a roller.
Az első változás, amelyet az előző verzióhoz képest észreveszünk, hogy ez a 2024-es modell a KuKirin G4 dizájnját vette át, de műszaki paraméterei még mindig közelebb állnak a G2 Pro modellhez. A roller szögletes kialakítása, a KuKirin jellegzetes színeivel, amelyek fekete és narancssárga, modern és enyhén agresszív megjelenést kölcsönöz neki. Sikerül kitűnnie anélkül, hogy túlzásba esne, ráadásul a felépítése is megfelelő egy ilyen erősségű rollerhez.
A 125,8 x 66 x 126 cm dimenziókkal középosztályba sorolható ez a modell. Az alumíniumötvözet kormányszárát kivéve az egész gépet fogja a mágnes, tehát vasból készült, ezért a 26 kg-os tömeg.
A lengőkarok az új verzióban már a belső oldalon is kaptak merevítést, az első C-kialakítású futómű geometriája végre jó, nincs gond a stabilitással, a gép nagy sebességnél sem szitál be.
A KuKirin G2 nem tartozik a nagy rollerek közé, de a kormánya a kategóriájához képest meglepően széles. Egészen pontosan 66 cm, amit személy szerint nagyra értékelünk, mivel a szélesebb kormány nagyobb kényelmet és stabilitást biztosít. A kormány magassága sajnos nem állítható.
A KuKirin G2 kezelése elsősorban a kormány közepén elhelyezett, érintésérzékeny LCD képernyőn keresztül történik. Itt nyomon követhető a kiválasztott sebességmód, az aktuális sebesség kilométerben vagy mérföldben, a teljes megtett távolság, valamint a különféle funkciókhoz kapcsolódó visszajelzések, például a fényszórók, az irányjelzők, a sebességtartó automatika (MODE érintőgomb nyomva tartásával kapcsolható be), a zéró start (SET érintőgomb nyomva tartásával aktiválható), a gyalogos üzemmód és egyéb lehetőségek. Az akkumulátorszimbólum tíz felosztásból áll, ami lehetővé teszi a maradék kapacitás pontosabb ábrázolását, de továbbra is szívesebben látnánk százalékos kijelzést. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy a napfény kifejezetten ellensége ennek a képernyőnek. Ugyanis erősnapfényben nehezen látszik, de vezetés közben úgysem lehet rajta változtatni. Pontosabban, ha változtatni akarunk, meg kell állnunk és úgy látjuk is, hogy mit csinálunk.
De erre is van megoldás. Ugyanis a jobb oldalon található bekapcsológomb egyszeri megnyomásával a lámpa, kétszeri megnyomásával pedig a három sebességfokozat között válthatunk – ECO, SPORT és RACE. A maximális sebesség 100 kg-os terheléssel ECO módban 25 km/h, SPORT módban 35 km/h, RACE módban pedig 46 km/h. A kijelző a GPS szerint is pontosan mér. Terhelés nélkül 60 km/h a végsebesség.
Szintén ezen az oldalon (hol máshol?) van a gázkar, amely a hüvelykujjal és a markolattal is működtethető, némi rugalmasságot biztosítva a vezetésben.
A bal oldalon az irányjelző és az elektromos kürt nyomógombjai kaptak helyet.
A KuKirin G2 világítása teljesen rendben van. Erős LED fényszórója és jól látható hátsó lámpái (féklámpával) biztonságos éjszakai közlekedést tesznek lehetővé. Az első és hátsó irányjelzők tovább növelik a biztonságot.
A csúszásmentes gumiborítással rendelkező, 18,5 cm széles taposó trepni 26 cm magasan van a talaj felett, lent pedig 18 cm a hasmagassága, ez az átlagnál jobb, járdaszegélyről le lehet vele ugratni anélkül, hogy az alját odavernénk. Mivel ez egy keskeny roller – bár a két lábunk szűken elfér rajta egymás mellett – szigorúan csak támadó állásban használjuk. Vagyis az egyik láb elöl, a másik pedig a kicktailen (hátsó lábtámaszon).
Az összecsukható rendszer az új G4 sorozatú rendszer adaptálásával megújult, és most sokkal gyorsabban és biztonságosabban összehajtható. Edzés gyanánt akár a vállunkra is felkaphatjuk.
Az első felfüggesztés különösen hatékony, tökéletesen kiegészíti a gumiabroncsok által már nyújtott csillapítást. Egy ilyen árkategóriájú rollerhez képest a kényelem figyelemre méltó és érezhető, hogy a KuKirin kényelmes utazást kívánt biztosítani, még egyenetlen felületen is.
Hátul a felfüggesztés ugyanilyen hatékony és jó komfortérzetet nyújt. Hatékonyan elnyeli a rezgéseket és a lökéseket, így a macskaköves vagy egyenetlen utakon való utazás tökéletesen kivitelezhető.
A KuKirin G2 mechanikus tárcsafékekkel, 140 mm-es féktárcsákkal van felszerelve, elöl és hátul is. A tesztek során a fékezés hatékonynak bizonyult, a féktávolság 25 km/h-nál körülbelül 3,5 méter. Ez tisztességes teljesítmény egy ilyen teljesítményű gép számára, különösen azért, mert soha nem éreztük az irányítás elvesztését, még hirtelen fékezéskor sem.
A vázba egy 48V/15Ah-s akkumulátor rejtőzik, ami a gyártó szerint közepes sebesség mellett 55 km-re elegendő. Ez azonban ez számos tényezőtől függ, például a vezető súlyától, a tereptípustól, az időjárási viszonyoktól és még az abroncsnyomástól is.
A választott üzemmódtól függetlenül elmondható, hogy ez az elektromos roller fokozatosan és kellemesen gyorsul, nem használja ki egyszerre az összes nyomatékát (29 Nm), így a hátsó kerék nem csúszik, nem kapar. Figyelmeztetnünk kell arra is, hogy a G2 olyan finoman gyorsul, hogy szinte észre sem veszed, milyen gyorsan haladsz.
A hatótáv tesztre január végén, 15°C hőmérséklet mellett, napos, de szeles időben, 100 kg-os terheléssel került sor. Az első 10 km járdán és városi kis utcákon, ECO és SPORT módban történt. A második 24 km-es szakasz országúton, 26 km/h-s átlagsebességgel, 46 km/h-s max sebességgel, RACE módban történt. Összesen 34 km-t sikerült megtenni, ekkor már csak két piros csík villogott, illetve egy az akkumulátor töltöttségéből, tehát 10-11% energia maradt. Kisebb terheléssel, jó időben reális a gyártó által írt hatótáv. A feltöltéshez 9 óra szükséges.
Van pár dolog, ami nem tetszett. A hátsó sárvédő nem takar túl sokat a hátsó kerékből, szépen felhordja a mocskot a lengőkar belső részére, illetve a rugóra. Ráadásul az első sárvédő teljesen hiányzik, esőben rendesen felhordja a vizet. A legnagyobb hiba azonban, hogy a be- és kikapcsoláshoz nincs szükség kulcsra. Ez egyszerre előny (kevesebb hordható tárgy) és hátrány is – növeli a lopás kockázatát. Javasoljuk egy riasztós tárcsafék-zár beszerzését.
A KuKirin G2 egy sokoldalú modell, amely egyesíti az erőt és a teljesítményt elfogadható áron. Ideális ajánlat azoknak, akik városi és igényesebb vidéki utakra egyaránt megfelelő rollert keresnek. Bár van néhány hátránya, de az előnyei határozottan felülmúlják azokat. A versenytársakhoz képest ezen az áron nehéz olyan modellt találni, amely jobb vezetési élményt és műszaki paramétereket kínál. Minden megvan benne, jó ár, több mint megfelelő tulajdonságok. Egyértelmű, hogy mindennapi használatra készült, munkába járáshoz, napi ingázásokhoz.
A KuKirin G2 2024 a KUKIRING2HU kupon használatával most 425 euróért vásárolható meg, ami 174 ezer forintnak felel meg.
A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van!
NapiDroid.hu