Pár éve még a Xiaomi hatalmas sikereiről és mesébe illő növekedési üteméről lehetett olvasni a techportálok hasábjain, azóta viszont sok minden megváltozott, és már korántsem megy annyira jól a kínai startupnak.
Az IDC jelentése szerint a Xiaomi eladási mutatói 38.4%-ot csökkentek Kínában egy év alatt (2016 Q2 vs. 2015 Q2), miközben az ázsiai ország telefonpiaca 4.6%-ot nőtt. A Xiaomi sokáig vezette a kínai piacot, mostanra viszont a 4. helyre csúsztak vissza. A gyártó fénykorában világszinten is a 3. tudott lenni a Samsung és az Apple után, egy ideje viszont már nincs ott a TOP 5-ben.
Kínában jelenleg a Huawei, az Oppo és a Vivo vannak vezető pozícióban, és a sikerük nagyrészt az erős offline jelenlétnek köszönhető, míg a Xiaomi az online eladásokra koncentrál. Mint ahogy a példa is mutatja, ez már nem elég.
A Xiaomi jelenleg a termékpalettája szélesítésén dolgozik, van már drónjuk, okostévéjük, akciókameráik, háztartási eszközeik, egészségügyi eszközeik, és nemrég mutatták be az első notebookjukat, ami leginkább egy MacBookra hasonlít.