Jelenleg kétféleképpen lehet megszabadulni az idegesítő reklámoktól YouTube-videók nézése közben: vagy előfizetünk a Premium szolgáltatásra, vagy használunk valamilyen reklámblokkolót, módosított alkalmazást, stb. Mivel a Google lényegében a reklámokból él, szüntelen kutatja annak módját, hogy korlátozza az adblockerek használatát. A videómegosztó portál egyik munkatársa nemrég megerősítette, hogy egy új szabályozást tesztelnek, amely szerint 3 videó megnézése után letiltják a lejátszást a felhasználó számára, amennyiben nem hajlandó kikapcsolni a reklámblokkolót.
A vállalat egyik tisztviselője elárulta, hogy a YouTube egy világszintű kísérletet folytat, amelynek célja a felhasználók “ösztönzése” a reklámblokkolók kikapcsolására. Ha valaki hirdetéseket rejtő, azokat eltávolító szoftvert használ, kap egy üzenetet, hogy legyen szíves, ezt ne tegye.
A YouTube a “három csapás” módszert alkalmazza, vagyis ennyiszer figyelmeztetnek. Ha harmadszorra sem kapcsoljuk ki a reklámblokkolót, akkor letiltják számunkra a lejátszást.
Jelenleg ez csupán egy kísérlet, és még nem tudni, hogy mikor vezetik be szélesebb körben is az új szabályokat. A szigorítás azonban szinte biztosra vehető, hiszen ez extra bevételt fog hozni a Google-nek.
Forrás: GSMArena