Megtörtént az, amire már számítani lehetett egy ideje, és a Huawei egy nagyon erős második negyedévet produkálva a második legnagyobb mobilgyártóvá lépett elő ebben az időszakban. Az Apple pedig ezzel lecsúszott a harmadik helyre.
Az IDC tette közzé a második negyedévre vonatkozó statisztikákat, amelyen jól látható, hogy melyik cég mennyi mobilt szállított le, és hogy hogyan viszonyul ez a tavalyi eladásaikhoz. Természetesen a Samsung van az első helyen, mivel eléggé tetemes előnnyel bírnak, ennek ellenére elképzelhető, hogy az eredmények láttán fejek fognak hullani náluk.
A tavalyi 79.9 millió mobilhoz képest az elmúlt időszakban “csak” 71.5 millió készüléket értékesítettek, ami 10.4%-os csökkenést jelent a dél-koreai cégre nézve. Annak ellenére, hogy még mindig a piac 22.9%-át ők birtokolták, ez bizony nem kis csökkenés, ráadásul így az ő kárukra erősödtek a riválisok. A Huawei ezt köszönte szépen, és 54.2 millió mobilt szállított le, ami egy 40.9%-os növekedést takar a tavalyi 38.5 millióhoz képest. Ezzel meg is szerezték az ezüstérmet, és beelőzték az Apple-t.
Az Apple mondhatni stagnál, mivel a tavaly 41 milliós eredményt mindössze 300 ezer készülékkel tudták növelni 2018 második negyedévében, ami kevesebb, mint 1%-os javulást jelent. Érdekesség, hogy állítólag ennek ellenére is számottevően növelték a profitjukat, amit valószínűleg a magas árazásnak köszönhetnek.
A másik nagy nyertese ezen időszaknak a Xiaomi, amely hozta a “szokásos” formáját. 48.8%-os növekedést produkálva 31.9 millió mobiljuk talált gazdára. Az Oppo is egészen erős szereplője a piacnak, mivel 29.4 millió mobilt küldtek szét, és 5.1%-os növekedést értek el.
Elmondható, hogy a többi gyártó folyamatosan piacot veszít és 18.5%-kal csökkenve, mindössze 113.7 millió készüléket szállítottak le összesen. Úgy tűnik, a piacot egyre inkább néhány nagy gyártó alakítja. Ez nem véletlen, hiszen ezek a cégek most már az olcsóbb kategóriákban is tudnak olyan mobilt ajánlani, ami miatt nem érdemes más márkát választani.
Forrás: Phonearena