Már februárban is olvashattunk arról, hogy a Google Play keresője részben fizetőssé fog válni, ami annyit jelent, hogy azok az alkalmazások kerülnek majd előre hirdetés formájában, amelyeknek a fejlesztője hajlandó erre pénzt áldozni. Most élesben is megindult az újdonság bevezetése.
Ha korábban valamit kerestünk a Play Áruházban, akkor a Google az általunk megadott kifejezésnek leginkább megfelelő appokat dobta ki. A rangsorolás persze ennél jóval összetettebb, a népszerű, sokak által letöltött alkalmazások előrébb szerepeltek, és ez így is volt rendjén, hiszen ilyenekre nagyobb eséllyel keresünk. Ezentúl azonban egyre gyakrabban elő fog fordulni, hogy az első helyen/helyeken hirdetések jelennek majd meg, amik szinte semmiben sem különböznek a normál találatoktól, mindössze egy apró sárga címke jelzi, hogy miről is van szó.
Mindez jól jöhet a fejlesztőknek, hiszen így egy kis juttatásért cserébe nagyobb figyelmet kap az alkalmazásuk. Sok felhasználó számára azonban valószínűleg inkább zavaró lesz a dolog, mivel ezután a Google Play kisebb eséllyel hozza ki első helyen azt az appot, amire éppen keresünk. Persze azért számunkra is lehet hasznos az újítás, hiszen a legtöbb esetben valószínűleg releváns hirdetések bukkannak majd fel, és olyan alkalmazások kerülhetnek a látóterünkbe, amikkel egyébként nem találkoznánk.