Hiába lett fejlettebb és a vásárlói érdeklődés szempontjából sikeresebb elődeinél, a Samsung Galaxy Z Fold 7 rendkívül gyenge értékelést kapott a javíthatóságára az iFixit szakértőitől. A szétszerelés során kiderült, hogy a hajlítható képernyős mobil megjavítása otthoni körülmények között szinte lehetetlen, és a Samsung sem teszi könnyebbé a dolgot az alkatrész-ellátás hiányával.
Az iFixit lesújtó, 3/10-es pontszámot adott a Galaxy Z Fold 7 javíthatóságára. Ez az eredmény több tényezőből adódik össze. A legnagyobb probléma a rendkívül sérülékeny belső képernyő, amelyet a porszemcsék vagy akár egy erősebb körömnyomás is végzetesen károsíthat.
A helyzetet tovább rontja, hogy a megjelenítő a kialakítása miatt nem cserélhető önmagában; a javításhoz a teljes panelt és a készülékházat is kukázni kell, a pótlásuk pedig bonyolult és költséges művelet. Az iFixit szakijai azonban nemcsak a Galaxy Z Fold 7 tervezését, hanem a Samsung általános hozzáállását is kritizálták.
Álláspontjuk szerint a dél-koreai gyártó nem biztosít alkatrészeket a hajlítható készülékeihez, ami ellehetetleníti a független szervizeket és az otthoni javításokat. Példaként említik, hogy még az egy évvel korábbi Galaxy Z Fold 6-hoz sem kaphatók hivatalos pótalkatrészek, ami azt mutatja, hogy ez egy rendszerszintű probléma a Samsungnál.
A készülék gyenge javíthatósága különösen fájó lehet, figyelembe véve az okostelefon brutális árát. Mindenesetre az iFixit videójának tanulsága egyértelmű: a Samsung hajlítható mobiljai nem azoknak készülnek, akik szeretik maguk javítani a meghibásodott eszközöket, és a dél-koreaiak azt sem szeretnék, ha a kisebb, független szervizek beleártanák magukat a javítási folyamatokba.
Forrás: iFixit