Megtévesztő kereskedelmi gyakorlat miatt kapott 1,8 milliárd forintos büntetést a Telenor Magyarország Zrt. a Gazdasági Versenyhivataltól. A vállalat vitatja a döntést, ezért bírósághoz fordul.
A GVH szerint a Telenor tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, amikor 2016 és 2017 között a Telenor Blue tarifacsomagjaihoz több esetben 0 Ft-ért kínált készüléket. Az volt a turpisság, hogy készülékvásárlás esetén megnőtt a havidíj, vagyis többet kellett fizetni a felhasználóknak, mintha csak az előfizetést választották volna, készülék nélkül. Így a 0 forintosként hirdetett mobilokkal valójában többletköltsége keletkezett a vásárlóknak, de a reklámokban és hirdetésekben nem adtak tájékoztatást erről.
A nagy összegű büntetést azzal indokolta a GVH, hogy jelentős számú fogyasztó volt érintett, és egy erőteljes üzenetet kommunikált a vállalat, ráadásul az elmúlt 10 évben már 4-szer folytatott tisztességtelen, jogsértő kereskedelmi gyakorlatot a Telenor. Voltak azonban enyhítő körülmények is, ugyanis a cég együttműködött a hatósággal, és később változtattak a kommunikáción, hogy megfeleljenek a jogszabályoknak.
A Telenor nem ért egyet a GVH döntésével, szerintük az ajánlat nagyon kedvező volt az ügyfeleknek, és a kifogásolt reklámanyagokban minden releváns információ szerepelt. A vitatott hirdetés pedig egy adott ajánlatra vonatkozott, és ennek a formai keretei nem adtak lehetőséget arra, hogy többféle választási lehetőséget is bemutasson. A Telenor súlyosan aránytalannak tartja a büntetés mértékét, ezért bírósághoz fordul.
Az ügy egyébként meglehetősen bonyolult, hosszú ideig tartott a vizsgálat, ami alatt többször jelentősen változott a GVH álláspontja.
Források: Napi.hu, 24.hu, Portfolio