PVY MAX 26 duál motoros fatbike teszt – Vegetáriánus T-rex vagy igazi bestia

0

A PVY MAX 26 egy kétmotoros, összkerékhajtású elektromos fatbike, amely teljesen új dimenziókat nyit meg a kerékpározás világában. A szörnyeteg által leadott 2400 wattos összteljesítményre, a 200 Nm-es nyomatékra és arra, hogy pár másodperc alatt 50 km/h-s sebességre gyorsul, nehéz értelmes magyarázatot adni egy kerékpár esetében. Talán nincs is, de használati élmény viszont annál több. 

  • A PVY MAX 26 duál motoros fatbike megvásárlásához most a BG8bff41 kupon használatával 1279 dollárra lesz szükségünk, ami 474 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 7-8 munkanapon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás és visszaküldési szolgáltatás (25,60 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Ahogy az e-bike-ok iránti kereslet folyamatosan nő, a gyártók úgy feszegetik az innováció határait. A legimpozánsabb fejlesztések közé tartozik az összkerékhajtású (AWD) elektromos kerékpárok bevezetése, amelyeket duál motoros e-bike-ként is emlegetnek.

A PVY nem ismeretlen számunkra. Az első elektromos kerékpárjuk, a PVY Z20 Pro meglepően jó volt, a továbbfejlesztett utód, a Z20 Max, még jobb lett. Az összecsukható városi kis kerékpárok után egy igazi bestia is befutott hozzánk, a MAX 26 képében. Ironikus, de a lenti képen is látható az EN 15194 CE tanúsítvány jelölése. Vagyis a gép megfelel az EU előírásainak, azaz 250 watt a teljesítménye és 25 km/h a maximális sebessége. A dobozban valóban a szabályoknak megfelelő elektromos bringát találunk. A helyzet azonban olyan, mintha a Jurassic Parkban azt bizonygatnák, hogy a T-rex egy barátságos növényevő.

A terjedelmes és PVY logóval ellátott csomagolás nem hagy kétséget a tartalmát illetően: elektromos kerékpár, és nem is kicsi. Tesztalanyunkat kamionnal hozták a gyártó olaszországi raktárából.

A pakkban rejtőzködő „dinoszaurusz” 85%-ban már össze van rakva, csak pár dolgot kell felszerelnünk.

A kerék beszerelésével és az első hajtás elektromos vezetékének összedugásával kezdtük meg az összeszerelést. Majd az oldalsztendert szereltük fel.

Ezután a kormányt rögzítettük hét darab imbuszcsavar meghúzásával. Az elektromos csatlakozókat színjelölés szerint csatlakoztattuk, valamint a gázmarkolatot is felszereltük. Alapból csak sima kormánymarkolat van fent.

A pedálok, a kijelző, az első lámpa és a sárvédő felcsavarozása után össze is állt a gép. A csavarok szépen meg voltak húzva, a fékek és a váltó sem igényelt utólagos beavatkozást. Pluszban kapunk egy hitvány minőségű telefontartót, valamint a kerékpár összeszereléséhez szükséges, komolytalan szerszámokat is.

A 26 x 4 hüvelykes Chao Yang fatbike gumik felpumpálása (max. 1,4 bar) és az akkumulátor feltöltése után megkezdtük a menetpróbát, de valami nem stimmelt. Az első kerék nem hajt. Külön gomb nincs a bekapcsolására, és a felhasználói utasítás sem ír semmit ezzel kapcsolatban. Lelkileg felkészültünk a váz alján, az akkumulátor alatt, nem túl esztétikusan elhelyezett vezérlés szétbontására. Előtte azonban írtunk a gyártónak, és a válasz másnapra meg is érkezett.

A PVY MAX26 elsőkerék-hajtás bekapcsolásához lépjünk be a szervizmenübe a le-fel gomb nyomva tartásával. Itt a PO9 pontban az értéket 1-ről állítsuk át 0-ra. Erre az agyament beállításra soha nem jöttünk volna rá. Alapértelmezetten a PO9 – és a PVY felhasználói utasításában is áll – az elektromos kerékpárok esetében ez a pedálozás nélkül, a gázmarkolat meghúzásával történő azonnali indulást jelenti, pont úgy, mint a motoroknál. Rollereknél pedig a lábbal lökés nélküli, gázkar meghúzásával történő indulást. Érdekes megoldás, egy D/S gomb az egy vagy a kétkerék-hajtás kapcsolására észszerűbb lett volna.

Mivel a gáz kart felszereltük, az első hajtást is aktiváltuk, ezért a sebességkorlátozást is feloldottuk a P08 pontban. Innentől kezdve a MAX26 egyértelműen e-bike, nem csak pedál, hanem „gázkar” működtetésű, akár emberi erő nélkül, önálló haladásra is képes, vagyis alapból a segédmotor kategóriába soroltMondanunk sem kell, sisak, biztosítás kötelező hozzá, és SM vagy B-s jogosítvány is! Az elektromos kerékpárok izgalmas és élvezetes élményt nyújthatnak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából!

A 190 cm hosszúság, a 115 cm kormánymagasság és a 73,5 cm kormányszélesség miatt ez egy igazi nagyvad. Ezt a 36,75 kg-os tömeg és a 150 kg-os terhelhetőség is megerősíti. A 6061-es alumíniumötvözetből készült váz és a fekete-kék dizájnú festés is igényes kivitelezésű.

vázmagasság 165 cm és 200 cm közötti felhasználók számára alkalmas. Az ülés gyorskioldóval van rögzítve. Itt a minimális magasság 81,5 cm, a maximum pedig 111 cm a talaj felett.

 

rásegítés pedálfordulatszámon alapul, ebben a kategóriában megszokott módon nincs nyomatékérzékelő. Először van egy kis késés a pedálozás megkezdése és a motor segítésének pillanata között, ez az idő, amíg a pedáloknál található érzékelő átadja az információt a vezérlőnek.

A PVY MAX 26-tal három féle módban közlekedhetünk. Használhatjuk hagyományos váltós bicajként – komoly fizikum kell hozzá –, esetleg tisztán elektromos módban – tekerés nélkül, csak a gázt húzzuk – vagy Assist, azaz rásegítéses módban. Alapértelmezetten 3 rásegítési fokozat van, de a P05 menüben ezt átállítottuk 5-re. Az első fokozatban 12, majd 21, 32, 41 és végül 50 km/h sebességig gyorsít a technika 95 kg-os terhelés mellett.

A Shimano Tourney váltószettről nincs sok mondanivaló, itt nem használjuk. Az agymotoros e-bike hajtáslánca általában kevésbé fontos, mint a középhajtásúak esetében. Ez azért van így, mert itt nincs semmilyen motorerő a láncra, a fogaskerekekre stb. Az egyetlen erő, amelyet a kerékagymotoros e-bike hajtásláncának kezelnie kell, az a saját láberő. A 200 Nm-es nyomaték mellett szükségtelen a váltás, ha a kerék megtapadna, a falon is felszaladna Max barátunk. Elinduláskor 1 másodpercre ráhúzzuk a gázt, nem váltogatunk, megvan a lendület a térd megerőltetése nélkül, utána már simán tekerhetünk.

A hidraulikus fékek jól megfogják a moped gumikkal szerelt rettenetet. Fatbike esetében nincs túl sok jelentősége a lengéscsillapításnak, az alacsony nyomáson guruló „maci gumik” minden ütést elnyelnek. Azért elöl találunk egy klasszikus felfüggesztést, 70 mm-es rugóúttal és reteszelési lehetőséggel, amely a frontális ütközések elnyelését célozza. Kiemelendő az első tengelyt rögzítő – a fenti képen piros nyilall jelölt – a mozgást megakadályozó két csavar. A nagy teljesítmény miatt az ilyen gépeknél enélkül képes elmozdulni, mozogni a villában a kerék.

Végeztünk egy gyorsulási tesztet is. Terhelés nélkül 50 km/h-s sebességre 2,5 másodperc, 95 kg-os terheléssel pedig 11,3 másodperc alatt gyorsult a Max26. Ezek az adatok az elektromos rollerekhez állnak közel. Az élmény is olyan, mint amilyet a jóindulatú szörnyetegnél tapasztalnunk. Pont úgy indul meg, mint egy nagy teljesítményű roller, kipörög az első kerék. Soha nem tapasztaltunk ilyen menetteljesítményt e-bike esetében, pedig már járt nálunk pár fenevad.

Ahogy egy komoly rollerrel, úgy a MAX 26-tal is legyorsulhatjuk az autókat a városban lámpától lámpáig, és simán felvehetjük a forgalom tempóját. Annyival jobb a helyzet, hogy vannak pedálok, rásegíthetünk a gyorsulásra pluszban. Viszont nincs para a kis kerekek miatt, ezekkel a gumikkal árkon-bokron átmehetünk.

A lenti képen látható vizes füvön, illetve murvás töltésen egy normál gumis bringa 25 km/h felett már csúszkál, mint disznó a jégen. A bestia viszont úgy ment rajta 40 felett is, mint a vonat a sínen.

A PVY MAX 26 ott brillírozik, ahol egy Angwatt T1 – 0-ról 50 km/h-ra 2,3 másodperc alatt gyorsul – vagy a 13 hüvelykes gumikkal szerelt kedvencünk már felborul. Ez pedig a kátyúkkal tűzdelt városi, vagy a lakott területen kívüli, földes, aszfaltos utak, és ezekből van bőven Magyarországon. Az erdőkben is jót lehet csapatni vele, zaj és füst nélkül.

A tényleges hatótáv teszt megkezdése előtt a kormányon lévő LCD kijelző 53 voltos feszültséget jelzett, ami a nagy könyv szerint 90%-os akkumulátor töltöttséget jelent. Sík, aszfaltozott úton, összkerékhajtásban, 95 kilogrammos terheléssel, tekeréssel, többnyire ellenszélben indultunk el. A túra 100 percig tartott, ezalatt 31 km/h átlagsebességgel, 52,7 kilométert tettünk meg, a csúcssebesség 50 km/h volt. A kijelzőn egy csík maradt, az akkumulátor feszültség pedig 44,1 voltra, azaz 32%-ra csökkent. A fentmaradó akkumulátor kapacitással még egy 10-15 km biztosan megtehető. A gyártó egyébként 100 km-es hatótávot ad meg, ami egy motor használatával kivitelezhető is.

A töltöttségjelző LED-del és áramtalanító kapcsolóval felvértezett, levehető aksi természetesen kulccsal zárható az illetéktelen kezek elől.

A 32%-ra lemerült, 48 voltos névleges feszültségű, 25 Ah-s telepet a Power Station konnektorából, a napenergia segítségével, a mellékelt 164 watt teljesítményű EU-s töltőadapterrel töltöttük. A feltöltés 6 óra 12 percig tartott, ezalatt 931 Wh energiával pumpáltuk bele. Ez a töltési veszteséget is figyelembe véve megerősíti a gyártó által megadott 1200 Wh kapacitást.

Kritika jár a DS gomb lespórolása miatt, ezért az első hajtást szoftveresen kell bekapcsolni, hogy megfeleljen az EU-normáknak. A felhasználói utasítás is kritikán aluli. A Shimano Tourney váltószett is sokak szemét szúrhatja, nekik üzenjük, hogy itt egyáltalán nem kell a váltót használni. A gumiknak is jellegzetes hangjuk van aszfalton, a Lada Nivákon lévő bütykös terep guminak volt hasonló. Az első-hátsó elektromos motorok hangja meg egy régi villamoséra emlékeztet. Szóval hallható, hogy érkezünk, és  ilyenkor megbámulja az embertömeg a PVY lovasát.

Követendő példa, a PVY megadja a választás lehetőségét. A Max26 a dobozból kivéve, 250 wattos teljesítménnyel, gázkar nélkül, első-hátsó akkumulátoros, LED-es lámpákkal, irányjelzővel, kürttel, fényvisszaverő prizmákkal, sárvédőkkel, csomagtartóval ellátott, EN 15194 CE tanúsítványnak megfelelő, full szabályos pedelec. Így a teljesítmény pont arra elég, hogy kompenzálja a vegetáriánus Tyrannosaurus súlyát, lehet sportolni a tekerés közben.

Választhatjuk a másik utat is, sőt úttalan utakon is közlekedhetünk, szabadjára engedve a bestia 200 Nm-es nyomatékát. A lehetőség adott, de ahogy egy sportmotor vagy autó esetében sem használjuk ki, hogy akár 250 km/h felett is mehetünk, itt sem kell és nem is szabad bárhol-bárkinek kimaxolni a Maxot! Kettes rásegítéssel, 21 km/h-s tempóban mehetünk a kerékpáros járdán, a nagyi elektromos rokkantkocsija után is. Ha megunjuk a teknősbéka tempót, akkor forgalomban a 40-50-es tempót felvéve nem leszünk a tápláléklánc alján.

Kinek ajánljuk jó szívvel a PVY MAX 26-ot? Annak, akinek van jogosítványa, rutinja, köt biztosítást, és tudja, hogy egy ilyen géppel nem kisgatyában és papucsban csapatunk – védőfelszerelés kötelező! Az elektromos bringák előnyeiről felesleges beszélni. Aki szeretne, de nem tud egészségügyi vagy egyéb problémák miatt tekerni, annak nem kell magyarázni. Akinek meg most nem kell, majd az ötödik-hatodik X betöltése után vagy egy sérülés után lehet, hogy kelleni fog némi rásegítés. Ami plusz a MAX 26 esetében, az az első és hátsó kerekeket hajtó 1200 wattos motorok. Ezeket kihasználva az elektromos rollerekkel való közlekedéshez lesz hasonló az élményfaktor. Csak itt kimarad a kis kerekek miatti félsz és még tekerhetünk, sportolhatunk is.

A PVY MAX 26 duál motoros fatbike megvásárlásához most a BG8bff41 kupon használatával 1279 dollárra lesz szükségünk, ami 474 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 7-8 munkanapon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás és visszaküldési szolgáltatás (25,60 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid