PVY Z20 Pro elektromos kerékpár teszt – Ez meglepően jó!

0

Az elektromos rásegítésű kerékpárok világában újonc PVY a Z20 Pro-val egy olyan gépet kínál, amelyet érdemes figyelembe venni. Az összecsukható vázzal, 20 colos kerekekkel, első lengéscsillapítással és tárcsafékekkel szerelt kerékpár alapesetben Pedelec, vagy az elektronika bekapcsolása nélkül hagyományos, 6 sebességes, váltós bicikliként működik. A sok extrával ellátott újdonság teljesítménye pár gombnyomással azonban megduplázható, aktiválható rajta az E-bike mód, vagyis a gázmarkolat elfordításával, pedálozás nélküli önálló haladásra is képes.

  • A PVY Z20 Pro megvásárlásához most a BGPVYZ20V kuponkód használatával csak 799,99 dollárra lesz szükségünk, ami 295 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van!

Az elektromos rásegítésű bringák elhozták a kerékpározás reformját. Ezeket a drótszamarakat nem a profi kerékpárosoknak szánják a gyártók, inkább azoknak, akik szeretnének A-ból B-be eljutni, tekerni, sportolni közben, de nem akarnak túl nagy terhelést a saját testükre és az ízületeikre. A Pedelec kerékpárok szintén ideálisak lehetnek azoknak is, akik kerékpározni szeretnének például a munkahelyre, de nem akarnak megizzadni az érkezés előtt.

Továbbá azoknak is ajánlottak, akik emelkedőkkel teli területeken közlekednek, idősebbek, fáj itt-ott, a rásegítés szépen csökkenteni a terhelést a lábakon, a térdízületeken, és lehetővé teszik számukra, hogy könnyebben tekerjenek. Végül, de nem utolsósorban, az elektromos kerékpárok a környezetbarát közlekedést kedvelő embereknek is ajánlottak, akik csökkentenék az autóhasználatot és a károsanyag-kibocsátást.

A szép nagy és méretes pakkban, tökéletesen becsomagolva, sértetlenül érkezett meg a termék. A PVY Z20 Pro-t a dobozból kivéve egy elektromos rásegítésű Pedelec kerékpárt kapunk, vagyis a motor teljesítménye 250W, és a rásegítés 25 km/h-ig tart. A motor kizárólag a hajtás rásegítésében vesz részt, csak pedálozás esetén kapcsol be.

A kerékpárt lényegében összeszerelve szállítják, a bicaj kihajtása után nekünk csak a kormányt kell behelyeznünk és rögzítőcsavarral rögzíteni, az ülést helyére csúsztatni egy csepp zsír kíséretében, majd gyorszárral fixálni, ezután a pedálokat, az első lámpát és a hátsó fényvisszaverő prizmát kell már csak felszerelnünk.

A legtöbb időt a védőcsomagolás eltávolítása veszi el, maga az összeszerelés pofonegyszerű, főleg, ha van segítségünk, ahogyan nekünk is a tacsi kutyus. A felhasználói utasítás kizárólag angol nyelvű, illusztrációk nélkül, de igazából nincs is rá szükség.

A tárolódobozban – amelyen egyébként jó láthatóan fel van tüntetve a CE és az EN 15194 szabványnak való megfelelőség, vagyis az EU szabályozásnak, így a hazainak is megfelel a kerékpár – az összeszereléshez szükséges minden szerszám megtalálható. Igaz, eléggé hitvány minőségűek, de a célnak egyszer megfelel. A pakkban találunk még egy takaróponyvát – szeretjük, nagyon jó – és egy kormányra szerelhető telefontartót, amelyből az első 17 kilométeres túra alatt – és utána sem – esett ki a telefon.

Az összeszerelés, a kerekek felpumpálása 2,7 barig (40 psi-ig), a körbe fényképezés és az ebéd elfogyasztásig a kerékpár 36 voltos, 10,4 Ah-s akkumulátorát kivettük a mellékelt kulccsal a vázból és töltöttük – természetesen Power Station-ról -, mire elérte a töltöttség a 100%-ot. Természetesen a vázban is lehet tölteni az aksit, sőt a telefonunkat is megetethetjük elektronokkal, közvetlenül a bicaj USB-A kimenetéről.

Majd teli hassal, sál, sapka, kesztyű, nagykabát és hátizsák társaságában, ami 100 kilogrammos terhelést jelent, nyeregbe pattantunk, egyébként 120 kilogramm a kerékpár maximális terhelhetősége. A pár kilométeres, sok megállóval tarkított városkörön sokan megnézték a bicajt és mindenkinek tetszett. Szóval igazán színpadképes a PVY Z20 Pro.

A Z20 Pro-t négyféle üzemmódban használhatjuk – egy motorrásegítés nélkül, három pedig elektromos motortámogatással 15/20/25 km/h sebességgel. Mindegyik üzemmód úgynevezett asszisztencia, ami azt jelenti, hogy az elektromotor csak akkor aktiválódik, ha a pedálokat forgatjuk. A gázmarkolat csak a sétálómódot indítja, 6 km/h sebességig működik.

A hosszabb, 17 kilométeres túrára már E-bike módban történt. Ennek aktiválásához a kijelzőn lévő bekapcsoló és a módválasztó gombot kell egyszerre, 5 másodpercig nyomni, amivel egy speciális menühöz jutunk. Itt a P1 és P2 opciók állnak rendelkezésre. Az első opció, a P1, a km/h és mph közötti mértékegységek váltására, P2 a maximális sebesség 25-ről 32 km/h-ra történő módosítására szolgál. A bekapcsoló gomb rövid nyomásával lehet lapozni, míg a módválasztóval belépni az egyes almenükbe.

A maximális sebesség minden üzemmódban 18/25 és 32 km/h-ra nő, az elektromos hajtás a pedálok elforgatása nélkül is működik a gázmarkolat elfordításával. Az a furcsa, hogy így a három vezetési mód bármelyikében elérjük a 32 km/h-s maximális sebességet.

A korlátozás feloldása után a motor teljesítménye 500 watt és 335 ford./perc mellett 50 Nm nyomaték leadására képes. Köztudott, hogy hazánkban 250 W-tól már segédmotoros kerékpárnak számít a kerékpár is – és a rásegítés csakis 25 km/h-ig megengedett -, rendszám ugyan nem (az EU többi országában kell), de biztosítás kötelező hozzá, és Sm, vagy B-s jogosítvány is. Az elmélet ez, a gyakorlat az, hogy a kutya, de legfőbbképpen a rendőr sem nézi – és nem is tudja ellenőrizni – a kerékpárunk teljesítményét és sebességét.

Természetesen a korlátozás ugyanazzal a módszerrel, pár gombnyomással visszaállítható – és törvénytisztelő állampolgárként – kerekezhetünk tovább.

A túra során elsősorban aszfalton, kerékpárúton közlekedtünk, de csapattuk földes úton és a Duna sóderes partján is. Baromi kényelemes az ülés, jól csillapít, ellentétben az első felfüggesztés a 100 kilogrammos terhelésnél felüt – a feleségem 50 pár kilója alatt nincs probléma -, a gumik jól tapadnak, élmény a tekerés. Kerékpárúton, forgalomban sok a 32 km/h, mondhatni veszélyes, homokos terepen meg elfogy az erő, mint hó végén az Erzsébet utalvány, nem terepre való a Z20, hiába Pro.

A minőség gyakran nagy kérdőjel a kínai kerékpároknál, mert az nem mindig a legjobb. A PVY Z20 Pro azonban első pillantásra lenyűgözött bennünket a gyönyörű, négy rétegű fényezésével.
Nem elégedtünk meg ennyivel, a teljes körű áttekintés érdekében összecsuktuk PVY-t és a csomagtartóba helyeztük, majd elvittük egy profi kerékpárszervízbe.
A szervízt egy szintén tűzóltó kolléga üzemelteti, róla elég annyit tudni, hogy Downhill és Enduro Országos Bajnokságokon indul és több szép dobogós eredménye van, ja és minden szabadidejét a kétkerekűekre áldozza.
Első körben a lentebbi képen látható méreteknél gyanúsnak tűnt a tömeg, ezért megmértük, 27,3 kilogrammot mutatott a mérleg.
Menjünk sorba az összes alkatrészen:

Kerekek, kerékagyak: hatküllős kerék szett, jól néz ki, de a profik a fűzött kerekeket használják. A kerékagyak ipari csapágyasok (örök élet + 2 nap) ezekkel nem lesz probléma.

Gumik: 20×2,3 col, korrekt és jónak tűnő mintázat, nagyobb is elfér, hely van, cserélhető gyárira is vagy bármilyen más márkára, szabvány megoldás. Bár a 2,3 hüvelykes abroncsok egy kicsit szélesebbek, mint a klasszikus 1,9 hüvelykes modellek, de túlzásnak tűnik “Fat”-nek nevezni őket.

Fékek:160 milliméteres első és hátsó mechanikus tárcsafékek, a legegyszerűbb megoldással, a lenti képen, a pirossal bekarikázott két csavarral, illetve a bovdennel lehet állítani a betétek távolságát.
A hátsó fék tökéletes volt, az első állításra szorult, ez egy hozzáértőnek 1 perc, egy laikusnak rengeteg káromkodás és 20 perces művelet. A fékhatás, adagolhatóság perfekt. Alumínium fékkarok. Fékbetéteket mágnes húzza a helyére, cserélhető, szabvány megoldás.
Első villa: A legegyszerűbb teleszkópos villa, acélrugóval, állítási, előfeszítési, illetve fixre zárási lehetőség nélkül.
Váltó: A 6 sebességes Shimano, a legolcsóbb, de mégis tartós, szabvány megoldás, vagyis bármely általános kerékpárszervíz tudja javítani cserélni. Szépen vált le-fel, nem kell hozzányúlni, amúgy sem jellemző, hogy elromlana.
Lánc: KMC lánc a világ vezető kerékpárlánc gyártója, szeretjük. Egy szem, ahol összerakták feszes volt – egy profi megérzi, az átlag laikus, csak néz, mint hal a szatyorban, nem veszi észre – állítottunk rajta.

Váz és festés: A legáltalánosabban használt 6061-es aluötvözet, több amerikai felsőkategóriás gyártó is előszeretettel alkalmazza vázainál, mivel többlépcsős hőkezeléssel nagyon nagy mértékben lehet növelni az erősségét. Tökéletes, hibamentes varratok, szép kivitelezés, masszív szerkezet, valószínűleg kapott hőkezelést. Az összecsukható mechanizmus is ügyesen és jól megoldott. A négy rétegű festés szintén hibátlan, tetszetős a fényezett a PVY Z20 Pro felirat.

Sárvédők, csomagtartó: Fém sárvédők, full igényesek, szintén fém a csomagtartó, 25 kilogrammos teherbírással.
Cserealkatrészek: Itt érdemes nézelődni, a felhajtható pedál nagyon ötletes, ugyan műanyag, mint Kelemen Anna szája, de cserélhető, szabvány megoldás.
Elméletileg és gyakorlatilag is minden eddig felsorolt részegység szabvány megoldás. A magyar szervizekben is cserélhető és javítható minden porcikája a PVY első fecskéjének. Bennfentes információink alapján hamarosan jön a következő PVY reménység.
Akkumulátor: A vázba integrált, 36 V-os, 10,4 Ah-s lítium akkumulátor, ami kivehető. A kerékpárhoz mellékelt 2 darab kulcs ezt a célt szolgálja. A 437 Wh-s akkut a gyártótól 269 Euróért megvásárolhatjuk EU raktárból.
Motor: A hátsó kerékbe épített CZJB agymotor, elterjedt megoldás a kínai kerékpárgyártóknál, nincs túl sok hibalehetőség, nem jellemző, hogy elromlana.

A masszív és tartós szerkezetű kompakt bringa mindössze 8 másodperc alatt összecsukható, egy nagyobb személyautóba, állítva akár 3 darab is belefér. A kinézet megítélésé szubjektív – nekünk és azok, akik közelről megnézték tetszett -, hibamentes varratok, szép kivitelezés, gyönyörű fényezés.

Kimondottan tetszett a választás szabadsága, ha meg akarunk felelni minden EU, illetve magyar KRESZ szabályzásnak, akkor nem oldjuk fel a gyári korlátozást. De pedálozás nélkül, tisztán elektromos módban is közlekedhetünk, 32 km/h-s sebességgel, a lehetőség oda-vissza adott.

A PVY Z20 Pro-t többen is kipróbálták, köztük volt 155 centis zsoké alkatú emberke és a 187 centis, 100 kilós marcona férfiember is. Senki nem panaszkodott a kényelemre, mindenki szépen be tudta lőni magára, ez nem is csoda, mivel a kormány a talajtól 108-125 cm, az ülés pedig 76-110 cm magasságra állítható és hosszabb távon is kényelmes. Elsősorban rövidebb, 5-10 kilométeres városi használatra, az autóhasználat csökkentésére való a Z20 Pro. Városon kívül is szépen helytáll a bringa, húztunk fel láthatósági mellényt és kerékpáros sisakot, majd letekertünk 2×12 kilométert – ami persze a lustaságunk miatt nem igaz, mert tisztán elektromos módban mentünk, csak a gázt húztuk -, de így is élveztük és „büszkén letudtuk” a napi sporttevékenységet.

Hatótáv: A gyártó maximum 50-80 km hatótávot ad meg, ebből 50 tisztán elektromos módban, 80 km pedig pedálrásegítéssel hozható ki. Természetesen ezek a gyári adatok, ahogyan az autóknál is csak a szomszédot kábításra jók – sárguljon csak az irigységtől -, fals értékek. Napos, de szeles és igen hideg, 3-4 Celsius fokban, tisztán elektromos módban, alaposan felöltözve, ami 100 kilogrammos terhelést jelent, 34 kilométert ment a Z20 Pro. A városban kerekezve, 1-2-es rásegítési módban, sok megállással, elindulással, kicsit jobb időben, az egy hét alatt 66 kilométer jött ki. Normálisabb időben, kisebb testsúllyal még az is lehet, hogy a gyári értékek közelébe érhetünk. Az akkumulátor feltöltéséhez a mellékelt EU dugós adapterrel kicsivel több, mit 5 órára volt szükségünk, a töltést természetesen hordozható töltőállomásról végeztük.

Negatívumok:

Az első villa csillapítása 75 kilogramm felett, rosszabb minőségű úton már kevés, elfordul, hogy felüt. Az első lámpa mehetett volna az akkumulátorról is, bár ez a hatótávnak nem tesz jót, de elegánsabb. Hátra csak egy fényvisszaverő prizmát kapunk, szerezzünk be egy rendes hátsó lámpát, ami pár ezer forintos tétel. Az első féket be kellett állítani, 4 darab csavart után kellett húzni, 1 darab kábelkötegelőt raktunk fel pluszban (a pirossal bekarikázott részre), valamint 1 láncszemen lazítottunk (ahogyan azt fentebb írtuk) és ennyi.

A kerékpár szervízes, kerékpár versenyeken induló, tűzóltó kolléga, aki egyébként a lentebb látható, 1,8 millió forintos fehér gépszörnnyel nyomul, a képek és a szóbeli elmondás alapján rá nem ült volna a PVY Z20 Pro-ra. Aztán az utolsó csavarig átnézte és kipróbálta, a véleménye: „ez meglepően jó!“.

Itthon elég gyenge az összecsukható elektromos kerékpárok választéka, és azok is kínaiak, de vannak kivételek is, amelyek minden létező paraméterben gyengébbek, de legalább drágábbak. Oké, és mi van akkor, ha van pénz lovéra és valaki egy a tesztalanyunkhoz hasonló, könnyen szállítható, kis helyen elférő kerékpárt keres, amire a valódi hozzáértők is azt mondják „ez igen”, akkor például itt tessék nézelődni.

A PVY Z20 Pro megvásárlásához most a BGPVYZ20V kuponkód használatával csak 799,99 dollárra lesz szükségünk, ami 295 ezer forint. Nem lehet kérdés, ezzel a tudással ilyen áron ez ajánlott a termék.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van!

A szállítási biztosítás (Shipping Insurance) a kerékpárra 16 dollár, ez még plusz 6000 Ft, nem kötelező kipipálni az opciót, nagyon jól védve van a csomagolásba az egész szerkezet.

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid