Egy termék körüli felhajtás növelésének régi és bevált trükkje, hogy a gyártó a valós keresletnél jóval kevesebbet dob piacra az adott portékából, hogy utána mindenhol készlethiányról beszéljenek a sajtóban és a fogyasztók is. Nagyon úgy néz ki, hogy a Samsung pontosan ezt a stratégiát alkalmazza Dél-Koreában a háromfelé hajlítható Galaxy Z TriFolddal, amely már másodszorra fogyott el percek alatt.
Korábban mi is írtunk arról, hogy mennyire viszik ezt a háromfelé hajlítható csodát, pedig nem olcsó, és kifejezetten strapabírónak sem látszik – Dooku grófot idézve: kétszeres a zsanér, kétszeres a meghibásodás esélye –, ám mégis: a dél-koreaiak úgy vásárolták fel az elérhető példányokat, mintha nem lenne holnap.
Aztán a dél-koreai gyártó az ígéretéhez híven ismét feltöltötte a készleteket, és az elérhető darabok két perc alatt gazdára találtak. Elsőre mindenki azt gondolja, hogy ez egy óriási siker, de a számok másra engednek következtetni. A Samsung igazából pirinyó készletekkel játszik. A jelentések szerint az első körben mindössze ezer darabot értékesítettek, és a mai nappal együtt a teljes kezdeti értékesítési volumen is csupán 3000 készüléket tesz ki.
Egy 50 milliós lakosságú országban ez a mennyiség nagyon csekély, így egyértelműnek látszik a Samsung taktikája. Ahelyett, hogy megvárták volna a nagyobb készlet felhalmozását, inkább a mesterséges hiányérzettel próbálják azt a látszatot kelteni, mintha vinnék a telefont, mint a cukrot, még ha a valóságban nincs is erről szó.
A Samsung Galaxy Z TriFold a következő hetekben várhatóan megjelenik az Egyesült Államokban, az Egyesült Arab Emírségekben, Kínában, Tajvanon és Szingapúrban is. A dél-koreai “tesztüzemből” és a limitált gyártási kapacitásból kiindulva nem lenne meglepő, ha ezekben a régiókban is hasonlóan gyorsan kitennék a Sold Out táblát, függetlenül a valós piaci igények mértékétől.
Forrás: GSMArena