Tavaly márciusban jelent meg a Xiaomi első elektromos autója, az SU7. A jármű kiválóan szerepelt a kínai C-NCAP törésteszteken, amelyeken ötcsillagos minősítést szerzett. A tesztelt SU7 Max – ez az autó csúcsváltozata – minden más, a 2024-es szabványok szerint vizsgált járműnél jobban teljesített, bizonyítva, hogy az új piaci szereplők is képesek kiemelkedő és biztonságos autókat gyártani.
A C-NCAP teszteket a Kínai Autóipari Technológiai és Kutatóközpont végzi, és az európai vagy amerikai szabványokhoz hasonlóan vizsgálja az utasvédelmet, a gyalogosvédelmet, valamint a vezetéstámogató rendszerek hatékonyságát. Az összkerék-meghajtású csúcsmodell, az SU7 Max fejlett LiDAR szenzorral és az úgynevezett Xiaomi Pilot Max rendszerrel van felvértezve, és a teszteken lenyűgöző, 93,5%-os eredményt ért el.
A Xiaomi elektromos autója különösen jól teljesített az aktív biztonság terén, szinte tökéletes eredményeket hozott az automatikus vészfékezés és a világítás hatékonyságának vizsgálatakor. A villanyautó utasvédelemre 94,31%-ot kapott, de figyelemre méltó a gyalogosvédelem tesztelésekor szerzett 90,42 százalékos teljesítmény is, amely jóval meghaladja az átlagot.
A Xiaomi SU7 egy nagyméretű szedán, amely létezik hátsókerék-meghajtású, valamint összkerék-meghajtású változatban is, különböző akkumulátor kapacitásokkal és hatótávokkal. A kiváló törésteszt eredmény fontos mérföldkő a Xiaomi számára, különösen az autó iránti hatalmas kereslet tükrében. A járgányra 11 hónapos várólisták vannak a kínai piacon, ami azért nem semmi. A törésteszteken elért remek minősítés eloszlathatja az esetleges minőséggel kapcsolatos aggályokat, és igazolja, hogy ilyen rövid idő alatt is létre lehet hozni vonzó és egyben biztonságos elektromos autókat.
Forrás: ArenaEV