A YouTube az évek során különféle hirdetési formátumokkal kísérletezett, többek között a átugorhatatlan reklámokkal és több egymást követő hirdetési szegmensekkel. Bár e kísérletek többségét a felhasználók visszatetszéssel fogadták, a YouTube továbbra is feszegeti a reklámtűrés határait. A közelmúltban a platform egy új, kisebb gombot kezdett el tesztelni a hirdetések kihagyására, és ez most szélesebb körben is bevezetésre került.
A YouTube érdeke természetesen az, hogy minél több reklámot nézzenek meg a felhasználók, illetve lehetőség szerint ne ugorják át ezeket túl hamar. A vállalat legutóbbi ötlete az, hogy a hirdetések kihagyására szolgáló gomb legyen minél kisebb és kevésbé feltűnő, hiszen akkor kevesebben kattintanak rá.
A legújabb verzióban, amit nemrég szélesebb körben is elkezdtek bevezetni, a gomb lekerekített lett, és a Skip Ads (Hirdetések átugrása) helyett csak a Skip (Átugrás) feliratot tartalmazza, vagyis jóval kisebb lett az egész.
Aki tehát nem Premium előfizető, az előbb-utóbb látja majd a változást, persze ez azért nem egy akkora horderejű lépés a Google-től, mint a reklámblokkolókkal történő leszámolás. A YouTube már elkezdte megjeleníteni a figyelmeztetést azoknál a felhasználóknál, akik valamilyen külsős programot vagy bővítményt használnak a hirdetések tiltására, hogy kapcsolják ki ezeket, ellenkező esetben nem fog működni a videók lejátszása.