A Xiaomi közzétette a második negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését, és a számok alapján nincs túl sok okuk pezsgőt bontani. A vizsgált időszak alatt visszaesett a bevétel, ennek hátterében pedig az okostelefon-üzletág gyenge szereplése áll. Szerencsére azért akadnak jó hírek is.
2023 második negyedévében a teljes bevétel 4 százalékkal csökkent éves szinten, a kínai gyártó április és június között 15,8 százalékkal kevesebb okostelefont értékesített, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A Xiaomi a globális piacon tapasztalható gyenge keresletet nevezte meg a kevésbé impozáns eredmény legfőbb okának.
A három hónapos időintervallum alatt a kínai vállalat 32,9 millió okostelefont adott el, tavaly ugyanebben az időszakban 39,1 millió mobiljuk talált gazdára. A teljes bevétel a vizsgált időszak alatt 36,5 milliárd jüan volt, vagyis valamivel több, mint 5 milliárd dollár. Sajnos a céget sem kerülte el az áremelés, a számítások szerint egy Xiaomi okostelefon átlagos eladási ára 148,8 dollárról 154,37 dollárra emelkedett.
Ha pezsgőt talán nem is bonthatnak, azért gyászolniuk sem kell, hiszen a Xiaomi továbbra is a harmadik legnagyobb gyártó a globális piacon, és két kulcsfontosságú régióban, Európában és a Közel-Keleten még mindig a második helyen áll. Április és június között az okostelefon-eladások alapján 51 országban kerültek a három legnagyobb gyártó közé, és további 10 piacon megmaradhattak a TOP 5-ben. A havi aktív felhasználók száma elérte a 606 milliót, ami éves szinten 10,8 százalékos növekedést jelent, ez pedig új rekord a Xiaomi számára.
Forrás: GSMArena