Január 1-jével a Vodafone Magyarország Zrt. hivatalosan is One Magyarország Zrt.-vé alakult át, ezzel párhuzamosan jelentős változások történtek a cégcsoporton belül. A Vodafone és a Digi lakossági, illetve kisvállalati szolgáltatásai One, míg a nagyvállalati és üzleti szolgáltatások (Vodafone, Antenna Hungária, Invitech) One Solutions néven folytatják működésüket.
Az üzlethálózatokat összevonták, a korábbi Vodafone HU mobilhálózat elnevezése pedig One-ra módosult. A felvásárló 4iG tájékoztatása szerint a meglévő előfizetések változatlan feltételekkel érvényben maradnak, amíg az ügyfél nem kezdeményez módosítást. A következő napokban technikai fennakadások, rendszerlassulások és bejelentkezési nehézségek előfordulhatnak, sajnos ez a folyamat velejárója.
A márkaváltás nem eredményez automatikus tarifa- és csomagváltást, a meglévő előfizetések One néven változatlanul érvényben maradnak. A társaságok jogi összeolvadásáig – erre várhatóan az év második felében kerítenek sort – a számlázás menete nem változik érdemben, a havidíjas számlákat továbbra is a korábbi szolgáltatók állítják ki, kivéve a Vodafone-os ügyfelekét, akiknek januári számláit már a One Magyarország Zrt. fogja kibocsátani.
A számlabefizetésre több lehetőség is létezik (üzlethálózat, one.hu, Lapker, csoportos beszedés, One app), viszont banki utalásnál a kedvezményezett nevét értelemszerűen módosítani kell. Említést érdemelhet, hogy a szolgáltató összevont számlákat az egyesülésig nem fog biztosítani. Az Antenna Hungária MindigTV Prémium szolgáltatása ezentúl a One TV földfelszíni kínálatában érhető el, változatlan tartalommal és díjjal. Az ügyfélszolgálat egységesen a 1270-es telefonszámon lesz elérhető mindenki számára, a nagy vállalati klienseket kivéve.
Az üzlethálózat átalakul, 2025-től az ügyfelek a One üzleteiben intézhetik ügyeiket. A korábbi helyszínek közül néhány ideiglenesen, mások pedig végleg is be fognak zárni, erre is készüljetek fel lelkileg. A Digi ügyfélkapu adatai változatlanok maradnak, de az új oldalon keresztül lesz a felület elérhető. A My Vodafone alkalmazás helyét a One applikáció veszi át, a digis ügyfelek a Digi Ügyfélkaput is használhatják, de a számláikat a One felületén is rendezhetik, ha szeretnék.
A One weboldala jelenleg háromfelé irányítja az ügyfeleket (One/korábbi Vodafone, korábbi Digi, One földfelszíni TV). A korábbi digis ügyfeleknek lehetőségük van átváltani One-ra, ami a Digi szerződés kötbérmentes megszüntetését és új szerződéskötést jelent a One-nal.
A 4iG szeptemberben jelentette be a Vodafone feldarabolását, illetve, hogy 2025 januárjától különválik a kereskedelmi és az infrastruktúra részleg, utóbbi V-Hálózat Távközlési Zrt. előbbi pedig One Magyarország Zrt. néven folytatja működését.
Egy korábbi digis ügyfél azt írta a Telexnek az átállás kapcsán, hogy az ügyintézés nehézkes, a rendszerek nem működnek megfelelően, és az alkalmazottak betanítása jelen pillanatban is zajlik. A tájékoztatás hiányosságaira is felhívta a figyelmet, például nem egyértelmű, hogy a régi digis ügyfelek melyik üzletet keressék, ha szeretnének valamit elintézni. A One Magyarország további tájékoztatást ígér az ügyfeleknek valamikor januárban.
Forrás: Telex és Világgazdaság