Valószínűleg mindig meglesznek a hívei a fizikai hanghordozók vásárlásának és gyűjtésének, de azért a mai modern ember zenehallgatási szokásait erőteljesen meghatározzák a különböző streaming szolgáltatások. Az MIDIA Research jelentése rangsorolta, hogy melyek voltak tavaly a legnépszerűbbek ezek közül az előfizetések közül.
Elöljáróban muszáj megemlíteni, hogy ezek az adatok kicsit avíttak, a tavalyi második negyedévre vonatkoznak, ám valamiért csak a közelmúltban hozták nyilvánosságra őket. Ennek ellenére valószínűleg jó rálátást biztosít a résztvevőkre és azok helyére a piacon, talán a jelenre vonatkozólag is. Cseppet sem meglepő módon a Spotify volt a vizsgált időszak alatt az élen, részesedésük jelentős: 31 százalékos.
A második helyen az Apple Music áll, 15 százalékos piaci részesedéssel, mögötte pedig az Amazon Music 13 százalékkal. Az Amazon mellett egy másik résztvevő is nyakába vehette a bronzérmet, a kínai Tencent Music is pont ugyanekkora szeletet vághatott magának a tortából.
A YouTube Music ugyan csak 8 százalékos részesedéssel rendelkezett 2020 második negyedévében, a jelentés megemlíti, hogy ez a leggyorsabban növekvő szolgáltatás az iparágon belül. Ha lennének friss elemzések, talán némileg más számokat kapnánk.
A kissé megkésett kutatás arra is rámutat, hogy igazából nincsenek vesztesek a zenestreaming világában, mert a teljes piac 26,4 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és összesen 523,9 millió előfizető vett igénybe valamilyen zenés szolgáltatást a vizsgált időintervallum során. Zárásként érdemes megjegyezni, hogy ennek hatására a Spotify részesedése 2021 második negyedévében kissé csökkent a 2019-es állapotokhoz viszonyítva, amikor 34 százalékkal uralták a piacot, de a 2020-as eredményeik is jobbak voltak, a második negyedévben 33 százalékkal vezették az iparágat.
Forrás: GSMArena