Ismét egy botrány miatt került reflektorfénybe a Google, amelyet Texas beperelt a napokban. A kereset szerint a keresőóriás a 2019-es és 2020-as Google Pixel 4 hirdetések során arra kényszerítettek rádiós DJ-ket, hogy hazudjanak arról, hogy milyen egy Pixel 4 készüléket használni, miközben egyikük sem vett kézbe ilyen mobilt. Amennyiben bebizonyosodik a Google bűnössége, 24 millió dollárt meghaladó bírságra számíthat.
A Google Pixel 4 és 4 XL modellek a keresőóriás történetében nagy valószínűséggel a sötétebb lapokra kerülnek, ha majd valaki megírja azt. Sem a kritikusok, sem a vásárlók nem voltak tőlük elájulva, de még a Google munkatársai sem voltak odáig értük, sok fejlesztő inkább tovább állt a cégtől ekkoriban. Hiába tudták róluk, hogy nem a legjobbak, azért a keresőóriás marketingesei nyilván arra törekedtek, hogy minél több felhasználóhoz eljussanak ezek a készülékek. Viszont ha hihetünk egy új texasi keresetnek, akkor a Pixel 4 mobilok reklámozásakor túl messzire mentek.
A vádakban – amelyeket a texasi fő államügyész, Ken Paxton nyújtott be – az áll, hogy a Google nyolc neves rádiós DJ-t kényszerített arra, hogy hazudjanak a Pixel 4-gyel kapcsolatos tapasztalataikról. Állítólag a Google előre megírt, a Pixel 4-et első személyű perspektívából dicsérő nyilatkozatokat adott a lemezlovasok kezébe, akiknek nyilván saját kijelentésként kellett előadnia azokat.
Állítólag a DJ-k kérték a Google-t, legalább adjanak a kezükbe egy Pixel 4-et, vagy változtassák meg a marketing szövegeket, hogy azok ne hangozzanak úgy, mintha személyes élményeken alapulnának, de ezeket a kéréseket a keresőóriás állítólag visszautasította. Később, 2020-ban ismét el akartak indítani egy második Pixel 4 reklámkampányt, a vádak szerint ugyanezen a tisztességtelen elven, és a reklámozó lemezlovasok akkor is kérték, hogy legalább egy próba készüléket adjanak, ha már reklámoznak, és ne kelljen élő adásban hazudniuk. A Google ezt mindaddig elutasította, amíg a rádiósok meg nem próbáltak saját maguknak Pixel 4 mobilokat vásárolni.
Amennyiben a bíróság úgy ítéli, hogy a vádak igazak, akkor az azt jelenti, hogy a Google megsértette a texasi megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó fogyasztóvédelmi törvényeket. A büntetés akár 10 000 dollár is lehet minden egyes esetnél, amikor ezeket a reklámokat leadták, erre 2405 alkalommal került sor, innen a potenciálisan 24 millió dolláros büntetés.
A Google hivatalosan is reagált a vádakra, José Castañeda a közleményében azt állítja, hogy figyelembe fogják venni a panaszokat, ám szerintük az ügyész félreértelmezi a történteket. Állításuk szerint komolyan veszik a reklámtörvényeknek való megfelelést, és olyan irányelvekkel rendelkeznek, amelyeknek célja, hogy biztosítsák a vonatkozó előírások és iparági szabványok betartását.
Forrás: AndroidAuthority