Ha a Google keresőt használjuk, akkor a legfontosabb helyeken elsősorban hirdetésekkel találkozunk (általában fent, lent és oldalt is), és a valódi, organikus találatok kevésbé vannak a szemünk előtt. Hamarosan valami hasonló irányba fog változni a Play Áruház beépített keresője is.
Ha eddig egy alkalmazásra vagy játékra kerestünk a Play Áruházban, akkor a Google igyekezett a legmegfelelőbb appokat kidobni, amik passzoltak a beírt kulcsszóhoz és kellően népszerűek is (a rangsorolás persze ennél jóval összetettebb). Hamarosan azonban megjelennek a szponzorált alkalmazások.
Mindez annyit jelent, hogy ha rákeresünk valamire, akkor nem biztos, hogy a legmegfelelőbb találatokat dobja ki először a Play Áruház, hanem sok esetben fizetett hirdetéseket. Ez kétségtelenül egy remek lehetőség lehet a fejlesztőknek, hiszen egy bizonyos összegért cserébe sokkal többen látják majd az alkalmazásukat. Másrészt viszont kevésbé működik majd hatékonyan a kereső, mivel csak a szponzorált appok alatt jelennek majd meg a valódi találatok.
forrás: Android Developers