Már 2018-as leleplezése óta rajongói utálat övezi a Diablo Immortal-t, és ez a bizonyos ellenérzés a pár héttel ezelőtti megjelenés óta sem enyhült. Bár a telefonos és PC-s platformokon egyaránt elérhető játéknak megvannak az erényei, a mikrotranzakciókkal terhelt pay-to-win mechanikája sokakat kiakasztott. Azonban a Blizzardnak nincs oka a keserűségre, mert egy elemző cég szerint mióta megjelent a játék, már legalább 24 millió dollárt kerestek vele.
Az AppMagic csapata készített egy elemzést, amelyet megosztottak a GameDev Reports-szal, ebben pedig az áll, hogy a játékot már legalább 8 millió alkalommal töltötték le, és összesen 11 millió dolláros bevételt produkált a Google Play Áruházban, az Apple AppStore révén pedig 13 millió dollárt kaszált. Ez összesen ugyebár 24 millió dollár, ráadásul ez az összeg nem tartalmazza azokat a pénzeket, amiket a PC-s felhasználók költöttek a játékon belül.
Ami a mobil operációs rendszereket illeti, az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel jelenleg nagyjából 3,12 dollár, és ez a szám csak nőni fog, ahogy előrébb haladnak a játékban. A bevétel nagy részét amerikai és dél-koreai felhasználók hozták össze, tőlük származik a befolyt pénz 44, illetve 22 százaléka.
Egyelőre nem tudni, hogy a fejlesztők milyen célkitűzést fogalmaztak meg a várható bevételeket illetően, az viszont bizonyos, hogy 24 millió dollár egy igencsak remek summa, ami idővel csak emelkedni fog. Így aztán hiába a hangos rajongói elégedetlenkedés, vagy az, hogy bizonyos országokban betiltották a játékot, valószínűleg nem fognak változtatni a Diablo Immortal pénzügyi modelljén. Egyébként a kritizálók mellett sokan vannak olyanok is, akik szerint ha elsősorban a kampányra koncentrálunk, amely mobilos akció-szerepjátékokhoz képest egészen hosszú, akkor egyetlen fillér elköltése nélkül is remek játékélményben részesülhetünk.
Forrás: AndroidPolice