Egyre többen érdeklődnek a hajlítható kijelzős telefonok iránt, és a felhasználók köre is folyamatosan bővül, ezért a Counterpoint Research készített egy felmérést a a termékkategóriával kapcsolatban. Az eredmény elég meglepő lett!
Arra a kérdésre, hogy melyik márka hajlítható telefonjait kedvelik a legjobban, a válaszadók 46%-a a Samsungot jelölte meg, ami legfeljebb azért meglepő, mert elég alacsony az érték ahhoz képest, hogy mekkora a gyártó részesedése a termékkategóriában. Az viszont már sokkal érdekesebb, hogy a megkérdezettek 39%-a az Apple-t jelölte meg, miközben a vállalatnak nincs is hajlítható készülék (ha csak nem az iPhone 6 Plus-ra gondoltak), és a közeljövőben nem is lesz. A harmadik helyre a Motorola kerül 6%-kal, nekik legalább ténylegesen is vannak hajlítható telefonjaik.
Ezek után jó kérdés, hogy mennyire lehet komolyan venni a további válaszokat, de azért leírjuk, hogy a felhasználók 49%-a a kompaktabb “Flip” típusú modelleket részesíti előnyben, 36%-uk pedig a nagyobb kijelzővel szerelt “Fold” típusú készülékeket (a többiek nem választottak).
Arra a kérdésre, hogy vásárolnának-e hajlítható készüléket, a megkérdezettek 28%-a felelt úgy, hogy valószínűleg igen, és további 18% adott egy bizonytalanabb igenlő választ. Sokan (27%) teljesen bizonytalanok, míg 17% teljesen elzárkózik az ilyen modellektől.