Korábban is lehetett már arról hallani, hogy a Meta bevezet egy előfizetéses rendszert, amelynek a lényege, hogy a felhasználók bizonyos havidíjért cserébe reklámmentesen használhatnák a Facebookot és az Instagramot. Most új részletek derültek ki ezzel kapcsolatban, megvannak az árak is.
A Wall Street Journal friss jelentése szerint a jövőben kétféle módon lehet majd hozzáférni a Facebookhoz és az Instagramhoz. Lesz egy ingyenes opció, amivel kötelezően hozzá kell járulnunk a személyre szabott reklámokhoz és az adataink felhasználásához, illetve lesz egy fizetős verzió, amivel bizonyos havidíjért cserébe reklámmentes lesz a felület. Ez utóbbi SNA (Subscription No Ads) névre hallgat, legalábbis egyelőre.
Az is kiderült, hogy a havidíj 10 euró (~3900 Ft) lesz, és további extra felhasználókat lehet majd egy előfizetéshez adni 6 eurós áron (~2300 Ft). Ezek az árak akkor lesznek érvényesek, ha az asztali felületen fizetünk elő, mobilon 13 euró (~5100 Ft) lesz az alap havidíj az Apple és a Google jutaléka miatt. A két verzió az árat leszámítva egyenértékű, jobban megéri majd tehát egy asztali gépen előfizetni, ettől még ugyanúgy megkapjuk mobilon is a reklámmentességet.
Az új előfizetéses modell plusz bevételt jelenthet a Meta számára, de nagy valószínűséggel nem maguktól jött az ötlet, hanem az EU-s jogszabályok miatt, amelyek kötelezően előírják, hogy lehetőséget kell adni arra, hogy a felhasználók személyre szabott hirdetések nélkül használhassák a közösségi oldalakat. Választhatunk majd tehát, hogy az adatainkkal akarunk fizetni, vagy pedig rendes pénzzel.
Egyébként több másik újítással is készül a Meta, szintén az EU nyomására visszaállítható lesz az időrendi sorrend a posztoknál, illetve ki lehet majd kapcsolni az ajánlott tartalmakat, amikre nem iratkoztunk fel, csak az algoritmus választja ki őket az érdeklődésünk alapján. Bevezetik továbbá, hogy egy felhasználónak több fiókja is lehet a jövőben, azaz több névvel is megjelenhetünk a közösségi oldalakon, ezek lehetnek fantázianevek is.
Forrás: Reuters