A Bloomberg nemrégiben publikált egy elemzést, amelyben az okostelefonos applikációk 2023-as bevételeit vették górcső alá. Az újságírók arra jutottak, hogy a tavalyi év során 11%-os növekedés volt tapasztalható a szegmensen belül. Az adatokból az is kiderült, hogy a TikTok átlépte a 10 milliárd dolláros alkalmazáson belüli költést, és ezzel az első olyan applikáció lett, amely elérhette ezt az eredményt.
A 11%-os növekedés hátterében az áll, hogy a videóplatformok iránti kereslet egyre csak nőtt. Érdekes módon a játékok iránti pedig csökkent, mégpedig 2%-kal. Visszatérve a TikTokra és a 10 milliárdos applikáción belüli költésre: a mérföldkövet egy olyan rendszernek köszönhetően érték el, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy borravalót adjanak kedvenc tartalomkészítőiknek és élő közvetítőiknek. A piackutatók szerint a ByteDance birtokában lévő közösségi médiafelület megfejtette a mobilos monetizáció titkát.
Játékok helyett tehát inkább alkalmazásokra költöttek a fogyasztók, akik 2023-ban többet fizettek a streamingért, a többi felhasználó által alkotott tartalmakért és a társkereső applikációkért. A legnagyobb bevételi hajtóerő okostelefonon azonban továbbra is a reklámozás. A mobilos forgalom kétharmadát a hirdetések tették ki, elérve a 362 milliárd dollárt, ami egyébként 8%-kal több, mint 2022-ben.
A Bloomberg elemzéséből az is kiderül, hogy a felhasználók sokkal több időt töltöttek okostelefon-használattal, mint korábban. Országra lebontva, Indonézia végzett a legjobban, feltéve, hogy ez egy pozitív eredmény. Az ottaniak átlagosan naponta több, mint 6 órát töltöttek tavaly a készülékek nyomkodásával. Az első 10 régió átlaga elérte a napi 5 órás használatot, és a költekezés is 3%-kal nőtt.
A legtöbbet a Temu és a Shein alkalmazásokat töltötték le. Előbbi 125 piacon volt a legtöbbször letöltött applikáció. Máshol az utazási és jegyértékesítési ágazatokban lendült fel a kereslet, és persze vele együtt a költekezés. A gyűjtött adatok szerint a generatív mesterséges intelligencia applikációk fogyasztók által termelt bevételei 2023 végére meghaladták a havi 10 milliárd dollárt.
Forrás: GSMArena