A TrendForce nevű elemzőcég nemrég publikált egy cikket, amely a hajlítható kijelzős okostelefonok piacát vizsgálta a tavalyi évre nézve. A szakértők szerint 2023-ban 15,9 millió flexibilis képernyővel szerelt mobilt értékesítettek. Ez 25%-os növekedést jelent 2022-höz képest, de a hajlítható telefonok értékesítési eredményei még így is csak az éves okostelefon eladások 1,4%-át tették ki.
A szakértők szerint ezekből a készülékekből azért nem fogy több, mert a felhasználókat aggasztja egyrészt a hajlítható mobilok eléggé durva árazása, másfelől kételyeik vannak azok tartósságát illetően.
A hajlítható okostelefonok piacát cseppet sem meglepő módon a Samsung uralta tavaly is, 66%-os részesedéssel, ám ez az érték több, mint 17 százalékponttal csökkent a 2022-es adatokhoz képest. A Samsung részesedése idén még lejjebb, várhatóan 60%-ra fog csökkenni az erősödő konkurencia miatt.
Igaz, jócskán lemaradva, de a Huawei kaparintotta meg a második helyet, a gyártó részesedése kevesebb, mint 12%-os, és ezt is csak annak köszönhetik, hogy a kínai piacon relatíve nagy érdeklődés van a hajlítható mobilok iránt.
A TrendForce előrejelzése szerint a Huawei idén megszerezheti ennek a szegmensnek akár a 20%-át is, vagyis Zsen Cseng-fej vállalata lesz az egyik, ami levág magának egy szeletet a Samsung tortájából. 2023-ban a bronzérmet a Xiaomi nyerte, övék volt az eladások 5,4%-a.
A szakértők azt jósolják, hogy 2024-ben akár 17,7 millió hajlítható kijelzős okostelefon is megtalálhatja a gazdáját, ami 11%-os növekedést jelentene. A becslések szerint 2025-ben már az okostelefon eladások 2%-át a hajlítható mobilok teszik majd ki.
Forrás: GSMArena