Az ARM új grafikus vezérlőket mutatott be

0

Az ARM vadonatúj processzormagokat leplezett le, amelyek társaságában grafikus vezérlőket is bemutatott a vállalat. Az Immortalis-G925 a csúcskategóriában, míg a középkategóriás szegmensen belül a Mali-G725 próbál majd szerencsét, a Mali-G625-öt pedig belépőszintű okostelefonokba, illetve okosórákba szánják tervezői.

Az új Immortalis grafikus vezérlő ezúttal is a sugárkövetésre összpontosít, egyébként ez már a GPU harmadik kiadása. A G925 persze azok számára is kínál izgalmas fejlesztéseket, akiket hidegen hagy a ray-tracing. A korábbi Immortalis-G720-hoz képest az új gyorsító 37%-kal több másodpercenkénti képkockát képes renderelni játékok futtatása közben. Persze az okostelefon-gyártók választhatják azt, hogy a hatékonyságot részesítik előnyben. Így, ha ugyanazt a teljesítményszintet célozzák meg, a G295 30%-kal kevesebb energiát fog fogyasztani, mint elődje.

Az ARM egészen konkrét, játékspecifikus részleteket is közzétett. Ha Genshin Impacttel játszunk, 49%-os javulást tapasztalhatunk az új GPU-val, a Roblox esetében pedig 46%-osat. A vállalat más népszerű játékokat is tesztelt, beleértve a Call of Duty Mobile-t, a Diablo Immortalt, a Day After Tomorrow-t, a Fortnite-ot és a PUBG Mobile-t, amelyek futtatása során 29% és 72% közötti teljesítményjavulást észleltek.

Persze, az lehetetlen, hogy kifejezetten egy adott játékokhoz igazítsák a fejlesztést, mivel az évek során a játéktervezők egyre összetettebb, még több geometriát tartalmazó modelleket alkalmaznak. A Fortnite és a Genshin Impact esetében például 9-11%-os az éves növekedés a geometria összetettségének szempontjából. A grafikai effektek is egyre komplexebbé és erőforrásigényesebbé válnak. Így például a fragment shadereknél egyre hosszabb renderelési időre lehetünk figyelmesek, ami 27-43%-kal növekszik évente. A fragment shaderek a textúrák lekérdezésével, valamint a világítás és az effektek alkalmazásával számítják ki az egyes képpontok színét.

A sugárkövetést alkalmazó játékok részesülnek leginkább az Immortalis-G925 által biztosított előnyökből. A bonyolult objektumokat magukban foglaló jelenetek akár 52%-kal gyorsabban is betölthetnek. A játékfejlesztők választhatnak a grafikai minőség, illetve a teljesítmény előtérbe helyezése között. A G925 27%-kal lehet gyorsabb a sugárkövetéses áttűnések renderelésekor, ugyanolyan valósághűség mellett, mint amilyet a G720 biztosít. De ha a fejlesztők a szerényebb minőséget választják, a GPU teljesítménye akár 52%-kal is megnőhet, miközben a memóriaforgalom 57%-kal csökken.

A grafikus vezérlő a korábbi 16 helyet 24 maggal rendelkezik. Persze a gyártók választhatják azt, hogy kevesebb maggal konfigurálják a GPU-t,  10 mag a minimum.

Egyébként éppen a magok száma az, ami megkülönbözteti a másik két újdonságot, a Mali G725-öt és a Mali G625-öt egymástól. Az előbbi 6-9, az utóbbi 1-5 maggal rendelkezik. És persze a sugárkövetés hardveres támogatása megmarad az Immortalis széria exkluzív képességének.

Habár a raytracing körül még mindig nagy a felhajtás, jelenleg a legnagyobb trend a mesterséges intelligenciáé. A lapkakészletek általában fel vannak szerelve egy dedikált NPU modullal, de a számítási terhelés gyakran megoszlik a CPU, a GPU és az NPU között. Az Immortalis-G925 30%-kal gyorsabb a képek neurális hálózatokat alkalmazó felskálázásában, mint a korábbi G720 modell. Az egyéb képfeldolgozási feladatok esetében, mint amilyen a szegmentálás és az osztályozás – azaz a különböző objektumok kiemelése az adott jelenetből, illetve azok azonosítása – 40%-os gyorsulás tapasztalható.

A GPU nyelvfeldolgozásra és beszédből szövegre történő átvitelre is bevethető, ezekben a feladatokban 50%-kal eredményesebb, mint elődje. Az ARM nem csupán hardver, de szoftver szempontjából is igyekszik előrelépéseket tenni. A brit cég együttműködik az Epic Games-szel, hogy az Unreal Engine 5 asztali rendermotorját Androidra is át lehessen ültetni.

Ez a törekvés magában foglalja a sugárkövetéses Lumen virtuális megvilágítási technológia optimalizálását az ARM GPU-kra. A vállalat a Google-lel és a MediaTekkel is összefogott az Android Dynamic Performance Framework javításának érdekében, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy valós időben hangolják a teljesítményt a lapkakészlet hőmérsékletéhez igazodva.

Forrás: ARM

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid