A Xiaomi átvenné az első helyet a mobilpiacon, az Apple-t és a Samsungot is beelőznék

0

A legfrissebb értesülések szerint a Xiaomi vezérei nincsenek híján az ambíciónak. A gyártó egyik első embere tavaly meglátogatta Fan Hongbót, a Midea Group elnökét, és az együtt töltött idő alatt megosztott vele néhányat nagyratörő tervei közül. Az egyik céljuk nem kevesebb, mint pár év alatt átvenni a vezetést a globális okostelefonpiac felett. Ehhez meg kell előzniük az Apple-t és a Samsungot is.

Lu Weibing a Midea Group meglátogatásakor prezentációt tartott a Xiaomi stratégiai céljairól. A tavalyi megbeszélésen a Xiaomi elnöke arról beszélt, hogy három éven belül a világ vezető okostelefon-eladójává válnak. Egy másik vállalásuk az, hogy 10 éven belül az öt legnagyobb autógyártó egyike legyenek. Egyes ambíciók a helyi piacot is célozzák: a Xiaomi a hazájában szeretne a három legnagyobb háztartásigép-gyártó közé kerülni. A Midea Group elnöke azt állítja, hogy eléggé meglepte a Weibing által tartott prezentáció.

Kétségtelen, hogy a Xiaomi nagyratörő vágyai mögött megvannak azok a szilárd alapok, amelyek révén megvalósítható minden fentebb említett célkitűzés. Az okostelefonjaik népszerűek, okosotthon-eszközökből egyre szélesebb palettát kínálnak, és az elektromos járművek fejlesztése is folyamatosan zajlik. Arról nem is beszélve, hogy a vállalat ismét saját chipek tervezésébe kezdett, és hosszú évek óta első próbálkozásuk, az Xring O1, kétségkívül ígéretesnek mondható.

Persze ehhez az is kell, hogy a gyártó jelentős összegeket fektessen kutatásba és fejlesztésbe. A vállalat egy másik rangos munkatársa, Lei Jun vezérigazgató és alapító, nemrég tett egy bejelentést, mely szerint 28 milliárd dollárt áldoznak kutatásra és fejlesztésre 2026 és 2030 között. Az anyagi, emberi és egyéb erőforrásokat új technológiák, chipek, illetve mesterséges intelligencia és okoseszközök létrehozására tervezik fordítani.

A Xiaomi döntéshozói úgy gondolják, hogy az általuk birtokolt hardveres és szoftveres fölény elhozhatja nekik az óhajtott sikert. Persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy céljaik megvalósítása nem lesz diadalmenet, sokkal inkább kemény küzdelem. A Xiaominak meg kell harcolnia a régebbi, bejáratott márkákkal minden olyan értékesítési régióban, ahol jelen vannak, vagy ahova belépni szándékoznak. Tudják ezt a vállalat élén állók is, de a hírek szerint egyelőre bizakodóak, és készen állnak arra, hogy cégük jelenlétét kiterjesszék a globális technológiai piacon.

Forrás: Gizchina

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid