Kínában kapott szárnyra egy szóbeszéd, mely szerint a OnePlus komoly kijelzőfejlesztést tesztel a boszorkánykonyhájában, és hamarosan 165 Hz-es paneleket alkalmazhat telefonjai gyártásakor. Az egészben az az érdekes, hogy a magas képfrissítésű megjelenítő állítólag először egy középkategóriás modellben debütál, nem pedig egy csúcskészülékben.
A képernyő, amivel a OnePlus kísérletezik, állítólag 1,5K felbontású lesz, vagyis magasabb képminőséget kínál, mint egy szimpla Full HD+ konstrukció, de nem éri majd el a QHD+-t.
Egyébként a hírek szerint a OnePlus 15 is hasonló, az elődjéhez képest alacsonyabb felbontással érkezik, de talán a magasabb képfrissítéssel próbálják majd meg kompenzálni a vásárlókat. Ugyanakkor mielőtt egy csúcsmodellen viszontlátnánk, a képernyő egy középkategóriás okostelefon éke lesz, azt azonban egyelőre nem tudni, egészen pontosan mely modellé. A magas képfrissítés jól hangzik, de a hardveres újításnak lehet egy komoly árnyoldala.
A OnePlus által fejlesztett operációs rendszer, vagyis az OxygenOS közismerten rosszul kezeli a magas képfrissítésű tartalmakat, játékokat. Példának okáért, a OnePlus 13-on a játékok egyike sem fut 60 fps felett, hiába 120 Hz-es a panel. Mindezek fényében felmerül a kérdés, hogy mi az értelme egy 165 Hz-es képernyőnek, ha a szoftveres korlátok miatt a játékok nem tudják ezt kihasználni.
A rossz nyelvek szerint egy ilyen megjelenítő nem volna egyéb, mint egy marketingfogás, hiszen így egy csinos, de a gyakorlatban kevésbé hasznos jellemző kerülhet a specifikációs listára. Amúgy ha egy kicsit kalapálnak a szoftveren, és az kompatibilisebb lesz a magas képfrissítésű tartalmakkal, játékokkal, a váltás 120-ról 165 Hz-re már alig lesz észrevehető, főleg egy telefon kijelzőjén…
Forrás: GSMArena