Nyugi, nem leszünk autós blog, de néha még nekünk is érdemes foglalkozni a telekommunikációs eszközökön túli világgal. Az alábbi pár sor érdekes lehet azok számára, akik követik az alternatív meghajtású járgányok fejlődését, különösen ha szimpatizálnak a Huaweijel.
A kínai gyártó ugyanis a müncheni IAA Mobility 2025 kiállításon hivatalosan is bemutatta az európai piacra szánt, Aito márkájú elektromos autóit. A belépőszintet képviselő Aito M5 egy 4785 mm hosszú, közepes méretű SUV, amelynek belterében egy 15,6 colos központi érintőképernyő vonja magára a figyelmet.
A járgány kétféle hajtáslánccal kerül forgalomba. Van a teljesen elektromos változat, 200 kilowattos, 268 lóerős hátsó motorral és egy 83 kilowattórás akkumulátorral, 602 kilométeres átlag hatótávval.
A másik verzióban találunk egy 1,5 literes benzinmotort, amely tölti a 42 kilowattórás akkumulátort, ez a kocsi elérhető 200 kilowattos, 268 lóerős hátsókerék-hajtással, és létezik egy 365 kilowattos, 489 lóerős összkerékhajtású opció is. Az autó kínai ára átszámítva nagyjából 10,8 és 11,7 millió forint jelenleg.
A rangsorban az Aito M8 következik, ami egy nagyméretű, 5190 mm hosszú SUV, amely Kínában bestseller lett a saját kategóriájában. Választásunktól függően az autó öt- vagy hatszemélyes utasterében egy tripla képernyős elrendezés található: az egyik a 12,3 colos műszeregység, a másik a 15,6 hüvelykes központi, a harmadik pedig a 16 colos utasoldali kijelző. Ezeket egy 68 hüvelykes, kiterjesztett valóságot használó head-up display egészíti ki. Tudjátok ez az, amikor a rendszer a szélvédőre lövik ki az infókat. Zavaró, vagy hasznos? Mondjátok meg Ti!
A hatótávnövelős modell 392 kilowattos, 526 lóerős összkerékmeghajtással, míg a teljesen elektromos változat 227 kilowattos, 304 lóerős hátsó- vagy 387 kilowattos, 519 lóerős összkerékhajtással kapható. A választható akkumulátorok 37 és 100 kilowattóra közöttiek, a maximális hatótáv 705 km. Az Aito M8 ára átszámítva 16,9, illetve 21,1 millió forint között mozog.
Az Aito M9 a csúcsmodell, ami egy 5230 mm hosszú luxus SUV. Külső kialakítását egyedi fényszórók és négy LiDAR egység teszi teljessé. A hatótávnövelős változat egy 1,5 literes motorral táplálja az 52 kilowattórás akkumulátort, a két motor összteljesítménye 365 kilowatt, azaz 489 lóerő. A teljesen elektromos, szintén kétmotoros, összkerékhajtású modell 390 kilowattos, 523 lóerős összteljesítményt kombinál egy 100 kilowattórás akkumulátorral.
Az autó prémium jellegét tükrözi az ára is, ami Kínában helyi pénzből átszámítva 22 és 26,7 millió forintért kapható. Az Aito márka sikerét jól mutatja, hogy 2025 első hét hónapjában több mint 70 ezer autót adtak el Kínában. A müncheni kiállításon tapasztalt érdeklődés alapján az európai autógyártóknak egy komoly, új versenytárssal kell számolniuk. Persze sok múlik majd az árazáson, amelynek részleteit egyelőre nem fedték fel.
Forrás: ArenaEV





