A Xiaomi nemrég publikálta 2025 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi jelentését, amely kiváló eredményeket közöl. Ez a negyedik egymást követő negyedév, amikor a vállalat bevétele meghaladta a 100 milliárd jüant. A sikerhez hozzájárultak az erős okostelefon-eladások, az IoT eszközök iránti kereslet és az elektromos autó üzletág első nyereséges negyedéve is.
A Xiaomi okostelefonos részlege továbbra is remekül teljesít. Globálisan 43,3 millió készüléket szállítottak le, ami a kilencedik egymást követő, növekedést mutató negyedévet jelenti, és ezzel a világon a top 3-ban, Kínában pedig a második helyen állnak. A divízió bevétele 46 milliárd jüan, ami nagyjából 2145 milliárd forintot jelent. A kereslet leginkább a 4-6 ezer jüanos, vagyis 186 és 286 ezer forintos modellek iránt nőtt. Ebben az árkategóriában hagyományosan erős a Xiaomi, szóval nincs min csodálkozni.
A Xiaomi 17 sorozat is sikeresen debütált, 30 százalékkal teljesített jobban, mint a 15-ös széria, egyébként az eladások több mint 80 százalékát a Pro modellek teszik ki. Az okosotthon részleg is fontos mérföldkőhöz érkezett, immáron több mint 1 milliárd csatlakoztatott IoT eszköz van a platformon. Az IoT és életmód termékek 27,6 milliárd jüan, vagyis cirka 1287 milliárd forintos bevételt hoztak a kínai gyártó konyhájára.
De ezek mellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos, illetve egyéb kezdeményezések – valószínűleg ide sorolnak minden máshová nem kategorizálható terméket – bevétele is elérte a 29 milliárd jüant, ami nagyjából 1352 milliárd forintot jelent. Az elektromos autó üzletág is elérte első nyereséges negyedévét.
A villanyjárgányokkal foglalkozó divízió 0,7 milliárd jüan, vagyis kábé 32,6 milliárd forintos bevétellel zárhatta a vizsgált időszakot. A negyedéves kiszállítások meghaladták a 100 ezret, ebből 40 ezret októberben hoztak össze. A Xiaomi YU7 a legnagyobb darabszámban értékesített SUV volt Kínában a múlt hónapban.
Forrás: GSMArena



