Az Open Automotive-Alliance egy olyan csoport, melynek tagjai nagy techcégek és járműgyártók, és az a céljuk, hogy meghonosítsák az Androidot az autók között is.
2014-ben jelentették be az Open Automotive-Alliance-t a CES-en. Ennek az illusztris társaságnak olyan tagjai vannak, mint a Volkswagen, a Renault-Nissan, a General Motors, a Honda, a PSA és a Ford, hogy csak a nagyobbakat említsem, illetve a Fiat-Chrysler annak ellenére, hogy vezetője nem ritkán nyílt utalásokat tesz az Apple irányába. Ehhez csatlakozott most a Mercedes-Benz is.
A német gyártó eddig azért nem csatlakozott a csoportosuláshoz, mert a BMW-hez hasonlóan adatvédelmi aggályai voltak amiatt, hogy nem lehetett biztos a Google által gyűjtött adatok mennyiségéről, de úgy néz ki, hogy sikerült meggyőzni a csillagos autómárkát. Egyébként a BMW-ről azóta sincs semmi hír ebben a témában.
Az Android Auto a biztonságra helyezi a hangsúlyt, és igyekeznek úgy fejleszteni, hogy a lehető legkevésbé zavarja meg a sofőrt az autó vezetésében. A könnyen kezelhető és intuitív felhasználói felület mellett ezt elsősorban kiterjedt hangutasításokkal és kormánykerékről való vezérléssel próbálják elérni.
A navigációs funkciók (a névjegyekhez navigálás érintésre/hangutasításra mindenesetre hasznosnak tűnik) mellett persze lehet majd zenét hallgatni (Play Zene), illetve használni különböző kommunikációs megoldásokat (hívás, szöveges üzenet, Hangouts, stb.). Egy Android 5.0-nál frissebb operációs rendszert futtató telefon csatlakoztatásával pedig az azon elérhető alkalmazásokat is tudjuk majd használni az autó érintőképernyőjén.
Egyelőre nem sokat tudunk arról, hogy az Android Auto koncepciója mit hoz majd az autóipar számára. Az első Androidot futtató autókra 2017-2018 környékén számíthatunk majd.
Forrás: Android Authority