Legutóbb az okozott kisebb felháborodást, hogy bevezették a szponzorált Messenger-üzeneteket, most pedig úgy tűnik, hogy egy újabb népszerű Facebook-szolgáltatásban fognak megjelenni a reklámok.
Egyre népszerűbbek a Facebookon az élő videós közvetítések, főleg a celebek, sztárok körében, de egy nemrég történt bővítésnek hála már bárki tölthet fel élő videót. Nem meglepő, hogy a közösségi oldal ebből is szeretne pénzt csinálni, így elkezdték tesztelni a videók közben megjelenő reklámokat.
Videós hirdetésekről van szó, amik nem a közvetítések előtt jelennek meg, hanem azok közben, így kisebb eséllyel kattintanak el emiatt a felhasználók. Egy ilyen reklám legfeljebb 15 másodperces lesz, az viszont kérdéses, hogy technikailag hogyan oldják meg, hiszen ha félbeszakítanak egy élő videót, akkor a néző vagy lemarad valamiről, vagy késni fog a közvetítés további része.
A terv az, hogy a reklámbevételeket a Facebook megosztja a videók készítőivel, hasonlóan a YouTube-hoz. Egyelőre még csak néhány nagyobb tartalomszolgáltatót vontak be a tesztelésbe, később azonban szélesebb körben is bevezethetik az újfajta hirdetéseket.
forrás: Digitaltrends