A Samsung pár napja hivatalosan is bejelentette, hogy visszahívják az összes Galaxy Note 7-et, de ennek a pontos menetét egyelőre nem közölték. Egyes szolgáltatók, forgalmazók azonban már tájékoztatták a vásárlóikat a teendőkről. Az Amazon például vissza sem kéri a telefonokat.
Az Amazon egyértelműen leírja a közleményében, hogy a készülékek veszélyesek lehetnek:
A gyártó (Samsung) szerint biztonsági probléma merült fel a készülék akkumulátorával kapcsolatban. […] Azt ajánljuk, hogy azonnal hagyd abba a mobil használatát, kapcsold ki, és ne tedd töltőre.
Ez rettentően komolyan hangzik, valójában azért nincs ekkora veszély, becslések szerint minden 42 ezredik készülék lehet hibás, de úgy látszik az Amazon biztosra akar menni. Így folytatják a közleményt:
Pénzvisszafizetésért keresd az Amazon ügyfélszolgálatát. A készüléket ne küldd vissza. Ezzel kapcsolatban később adunk tájékoztatást, amint többet megtudunk, de a visszatérített összeget mindenképpen megtarthatod.
A pénzt tehát visszaadja az Amazon, a telefont pedig egyelőre nem kell visszaküldeni. Hogy később pontosan mi lesz, azt még nem tudni, de lehetséges, hogy végleg megtarthatják a tulajok a Note 7-eket, ami azért elég nagy mázli lenne.
Magyarországon is van már jó néhány Galaxy Note 7 tulaj, de hazánkra vonatkozó információnk egyelőre nincs a visszahívással kapcsolatban. Máshol jellemzően az a gyakorlat, hogy a tulajok visszakérhetik a pénzüket, becserélhetik a mobiljukat egy S7-re vagy S7 edge-re (természetesen értékegyeztetéssel), vagy kivárhatják, hogy a Samsung javítsa a hibát, és ekkor egy teljesen új Note 7-et kapnak majd (valószínűleg erre pár hetet kell várni).
via AndroidAuthority