A Facebooknál folyamatosan újabb és újabb funkciókon dolgoznak, és most két olyan fejlesztést is bejelentettek, amelyeknek a lényege, hogy a felhasználók fizessenek.
Vannak az úgynevezett “Azonnali cikkek” (Instant Articles) a Facebookon, amelyek nem böngészőben nyílnak meg, hanem rögtön az alkalmazáson belül (egy kis villám ikonnal jelölik ezeket). Most kiderült, hogy lesz ennek egy fizetős verziója, azaz bizonyos cikkeket csak előfizetés után lehet majd elolvasni.
Az újítás első körben csak Androidon jelenik meg, és a következő médiumok vesznek részt benne:
- Bild
- The Boston Globe
- The Economist
- Hearst (The Houston Chronicle, The San Francisco Chronicle)
- La Repubblica
- Le Parisien
- Spiegel
- The Telegraph
- Tronc (The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune)
- The Washington Post
A programban résztvevő oldalaknak lehetnek majd ingyenes és fizetős cikkeik is, illetve találkozhatunk majd olyan megoldással is, hogy bizonyos számú ingyenes cikk elolvasása után kérik majd, hogy fizessünk a további tartalmakért. Egyébként az előfizetésekből befolyó összeg 100%-át a médiavállalatok kapják majd meg.
Egy másik fizetős újítás is lesz, mégpedig a Messengeren. Korábban már beszámoltunk róla, hogy rengeteg játék érhető el a Facebook csevegőjén belül, és most lehetővé tették a fejlesztők számára, hogy beépítsék a játékon belüli vásárlási lehetőségeket. Itt is megjelenik tehát a már jól ismert freemium rendszer, azaz hogy alapvetően ingyenes egy játék, de a különféle extrákért, plusz pályákért már zsebbe kell nyúlnunk. Továbbá itt is lesznek majd reklámok, azaz ne lepődjön meg senki, ha mondjuk két pálya között elindul egy videós hirdetés.
A játékos bevételekből a Facebook 30%-ot kér, a maradék 70% pedig a fejlesztőkhöz vándorol.
forrás: Facebook