Sokan csak a mostani Facebook-botrány hatására döbbentek rá, hogy a közösségi oldal valójában nem teljesen ingyenes, hiszen a személyes adatainkkal, illetve a figyelmünkkel fizetünk a szolgáltatásért. De mi lenne, ha reklámmentessé tennék a Facebookot?
A TechCrunch elvégzett pár számítást, ugyanis arra voltak kíváncsiak, hogy mennyit kellene egy felhasználónak fizetnie, ha a Facebook teljesen reklámmentes lenne, és a személyes adatok is biztonságban lennének. Ehhez természetesen a közösségi oldal jelenlegi bevételét vették alapul, illetve hogy mennyit keresnek egy felhasználón.
Mindez persze csak spekuláció, de az jött ki, hogy egy másik üzleti modell esetében az egyes felhasználóknak olyan 11 és 14 dollár körüli összeget kellene kifizetniük havonta a szolgáltatás használatáért, vagyis átszámolva olyan 2800-3500 Ft-ot.
Természetesen nem lesz fizetős a Facebook, ez teljesen biztos, viszont érdemes elgondolkozni rajta, hogy vajon hányan lennének hajlandóak kifizetni ezt az összeget.
Forrás: TechCrunch