Globális szinten továbbra is zuhanórepülésben vannak a táblagép értékesítések – tudtuk meg a Digitimes Research jelentéséből. 2018 első negyedévében mindössze 33 millió egységet sikerült eladni, ami 28.2%-os visszaesés a tavalyi eredményekhez képest. Természetesen az elemzők igyekeztek választ adni arra a kérdésre, hogy vajon miért van ez.
Elsősorban a legnagyobb bűnösök maguk a gyártók. Az Apple-ön kívül a manufaktúrák egyáltalán nem igyekeznek ösztönözni ilyen jellegű termékek vásárlására a felhasználókat. A potenciális fogyasztó pedig mivel elégedett a korábbi termékével, egyáltalán nem érzi a késztetést arra, hogy egy újat vegyen. Mielőtt azonban az Apple rajongók kárörvendenének, hozzátesszük, a gyártó hiába mutatta be az új iPad 9.7 (2018)-at, a húzós ára miatt nem viszik olyan nagy számban.
A méret a lényeg – ez a szinte unalomig ismételt közhely szintén szerepet játszik az eladásokban. 2018-ban szinte kizárólag 9.7 colos, vagy nagyobb tableteket dobtak piacra, míg a 7 és 8 hüvelykes készülékek forgalmazása hanyatlik. Az óriási kijelzővel ellátott okostelefonok korában ez egyébként valahol érthető, nincs szükség egy plusz eszközre, amikor már a jelenlegi sem egy egérmozi… Több egymást követő negyedévben is a kisebb méret nyolc százalékos csökkenést tudhatott magáénak, pontosan emiatt. Ha a processzorok alapján szeretnénk különbséget tenni, azt láthatjuk, hogy a Samsung és a Huawei fellendítette a házon belül fejlesztett megoldásait, miközben az olyan lapkakészletek, amelyek a MediaTek vagy a Qualcomm műhelyében készülnek, egyre jobban esnek vissza.
Az Apple a következő negyedévben az iPad Pro révén még produkálhat növekvő számokat, a többi nagy gyártótól viszont nem várhatunk komolyabb sikert ezen a téren. A Digitimes előrejelzése szerint 6.24%-os visszaesésre számíthatunk majd a kiszállításokban, ami számszerűsítve, 31.06 millió eladott eszközt jelent.
Forrás: GSMArena