Úgy tűnik, hogy nem igazán számíthatunk problémamentes átállásra az 5G-vel kapcsolatban, ugyanis komoly gondok adódtak Dél-Koreában, ahol nemrég megjelent az első kereskedelmi forgalomban is kapható 5G-s mobil, a Samsung Galaxy S10 5G.
Április elején elstartolt Dél-Koreában a Samsung Galaxy S10 5G-s változata, ám a gyártó valószínűleg nem számított ilyen döcögős indulásra. A tulajdonosoknak alaposan meggyűlik a baja a készülékkel, hiszen lassú internetkapcsolatra és gyenge lefedettségre panaszkodnak, ráadásul a készülék LTE és 5G közötti váltása sem zökkenőmentes.
Az egyik legaggasztóbb probléma, hogy a tulajdonosok szerint a mobil gyakran még a 4G hálózathoz sem képes csatlakozni, és ezen még egy újraindítás sem segít. Ez pedig hatalmas gond, hiszen ahol nem elérhető az 5G, ott elsősorban ezt kellene használnia a telefonnak.
A probléma mind a három dél-koreai szolgáltató esetén fennáll, és bár a Samsung még egy gyors szoftverfrissítést is kiadott április 6-án, egyelőre ezzel sem tudták orvosolni a hibát. A furcsa része a dolognak, hogy ezután a Samsung a szolgáltatókat kezdte el hibáztatni, azzal vádolva őket, hogy nem optimalizálták a hálózataikat, így gyakorlatilag kibújnak a felelősségvállalás alól.
A szakértők szerint az 5G állomásokkal nincs gond, a hálózatok viszont valóban további optimalizálásra szorulnak. Ennek ellenére azt már nehezebb lenne rájuk kenni, hogy a mobil miért nem képes normálisan a 4G kapcsolatra váltani. Az vesztesek egyértelműen a felhasználók, akik egyelőre gyorsulás helyett csak problémát kaptak a nyakukba. Ahogy az várható volt, nem szabad rögtön a legújabb 5G-s mobilokért rohanni a boltokba, hanem érdemes várni egy kicsit, hogy kiforrja magát az új rendszer.
Forrás: GSMArena