A reklámok mindennapi digitális életünk velejárói. Sokan inkább fizetnének, csak ne kelljen velük találkozni, mások szoftveres trükköket alkalmaznak ellenük, és persze létezik egy réteg, akiket nem zavarna a dolog, csak kapnának legalább releváns hirdetéseket. Az is előfordul, hogy egy okostelefon felhasználói felületén jelennek meg a hirdetések, olykor diszkréten, olykor tolakodóbban, és úgy tűnik, a Samsung telefonokra is érkezhet ilyesmi a jövőben.
A legújabb értesülések szerint a Samsung nemrég regisztrálta a “Samsung Mobile Ads” brandet, melynek a célja nem egyéb, mint a különböző hirdetések beépítése az okostelefonok szoftverébe. Az Európai Unió szellemi tulajdonokkal foglalkozó hivatalánál (EUIPO) jegyzett szolgáltatás alkalmas lesz a LetsGoDigital csapata szerint arra, hogy a Samsung különböző üzleti partnereinek hirdetéseit megjelenítse a telefonjain és egyéb eszközein. Ahogyan a mellékelt dokumentumban is olvasható, a szabadalom az alábbi kategóriákba tartozik: okostelefonok, táblagépek, hirdetési szolgáltatások, telefon hálózaton keresztül történő hirdetések, stb., sőt, a leírás is egyértelműen tartalmazza, hogy a célok között ott szerepel a reklámok eljuttatása a Samsung termékekre.
A Samsung egyelőre nem tagadja, de nem is erősítette meg a feltételezett hirdetési rendszerével kapcsolatos értesüléseket, ám nagyon úgy néz ki, hogy a Samsung Mobile Ads a gyártó számos eszközén meg fog jelenni. Hatalmas ellenállást generálhat egy ilyen fejlesztés a felhasználók részéről, ugyanakkor rengeteg pénze lehet ebből a gyártónak, kérdés az, hogyan akarják megtalálni az arany középutat a vállalat fejlesztői. Remélhetőleg lesz olyan funkció, amivel ki lehet majd kapcsolni ezeket a reklámokat.