Már többször beszámoltunk róla, hogy rengetegen akarnak Nokia 6-ot venni, a vállalat nem tud lépést tartani az igényekkel, azonban többen megvádolták őket, hogy a kínai gyártók szokásos stratégiáját követik, és az egész csak látszat. A telefont forgalmazó HMD most reagált a vádakra.
A kínai gyártóknál az a bevett stratégia, hogy az új készülékekből a normál megjelenés előtt egy-egy villám kiárusítás (vagyis “flash sale”) keretében piacra dobnak egy kisebb mennyiséget, majd azzal hencegnek, hogy percek alatt elfogyott a készlet.
A Nokiával kapcsolatban is felmerült ugyanez, a HMD azonban azt állítja, hogy ők más stratégiát követnek.
Valójában több mint 3 alkalommal töltöttük fel a készleteket a JD.com-on, de így is általában percek vagy órák alatt elfogyott az összes készülék, ezért tűnhet úgy, hogy “flash sale”-eket tartunk. Folyamatosan biztosítjuk az ellátást a JD számára, és most a Kínai Újév után, hogy mindenki visszatért a munkába, még nagyobb szállítmányokra lehet számítani a következő napokban, hetekben.
A HMD egyelőre kizárólag a kínai JD.com-on árulja a Nokia 6-ot, és a közlemény alapján mindent megtesznek azért, hogy kielégítsék az igényeket, de egyelőre nem tudnak lépést tartani a kereslettel. Valószínűleg ez az oka annak is, hogy még csak Kínában dobták piacra a mobilt.
Reméljük február végén az MWC expón bejelentik a nemzetközi forgalmazást, és újabb Nokia mobilokra is számítunk, többek között a csúcskategóriás Nokia 8-ra.
forrás: NPU