Angwatt F1 New elektromos roller teszt – Telitalálat lett

0

Az Angwatt január végén mutatta be új reménységét, az Angwatt F1 New elektromos rollert. Az újdonság a modern, akár ingyenes városi közlekedés új szintjét kínálja, ötvözve a nagy teljesítményt és a fejlett technológiát. Az 1000W-os motor 50 km/h sebességre képes, a 48V/18,2Ah-s akkumulátor pedig akár 70 km hatótávolságot nyújt. Fejlett felfüggesztése, a kettős tárcsafék és az elektronikus fék, valamint az NFC indítás kényelmet, biztonságot és remek élményt kínál.

  • Az Angwatt F1 New a BGSPRINGF1 kupon használatával most 499,09 dollárért vásárolható meg, ami 185 ezer forintnak felel meg.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! 

Közel két évvel ezelőtt, az egyik legnépszerűbb kínai online áruház, a Banggood egy új márkát indított útjára Angwatt néven. A gyártótól kapott információink szerint bőven van kereslet az Angwatt termékeire. Érthető, nem is csodálkozunk rajta, pláne miután a T1-et leteszteltük, amely 0-ról 50 km/h-ra 2,3 másodperc alatt gyorsult hideg gumikkal, kipörgő kerekekkel.

A „régebbi” modellekkel kellett egy kicsit foglalkozni, de itt leírtuk, hogy egy hozzáértő és tapasztalt rolleres így is sokat nyerhet. Az eddigi Angwatt szortiment minden tagja járt nálunk, kivéve az első fecskeként piacra dobott F1-et. A hiányt pótolván, az Angwatt F1 New (2025) azonban megérkezett hozzánk.

Az Angwatt F1 New dupla csomagolásban érkezett, a belső doboz ízléses, előrevetíti a benne lévő termék minőségét. Szerencsére a morzsolódó hungarocell helyett habszivacs ágyba helyezték az F1-et, így a csomagolási versenyt már meg is nyerte legfőbb vetélytársával szemben.

A csomagban, mint mindig, most is megtalálható az angol nyelvű felhasználói útmutató, a multifunkciós szerszámkészlet és egy aktív hűtésű, 110 wattos teljesítményű EU-s töltőadapter.

Az összeszerelés a kormány, az LCD-kijelző és a hátsó sárvédő felszereléséből áll.

Természetesen a  szervizspray, a menetrögzítő és a nanokerámia bevonat használata erősen javallott. A lenti képen látható módon érdemes tehermentesíteni a gépet és a kormánycsapágyat, illetve a fékeket ellenőrizni. Ahogyan a KuKirin G2-nél, itt  is minden csavar gyárilag jól volt meghúzva, a kormánycsapágy sem volt agyontépve, a fékek sem igényeltek semmiféle beavatkozást, az első-hátsó felfüggesztés is szépen dolgozott és a kábelezés is normálisan volt megoldva.

Mondanunk sem kell, jogszabálytól függetlenül is, sisak és egyéb védőfelszerelések, valamint biztosítás kötelező (lenne), továbbá Sm vagy B-s jogosítvány is! A nagy teljesítményű elektromos kerékpárok/rollerek izgalmas és élvezetes élményt nyújtanak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából! 

Bár konkrét IP védelemről nem tesz említést a gyártó, vízszigetelést azért kapott az új F1 New. Azonban esőben továbbra sem ajánlatos a rollerezés.

Kimondottan jók a csökkentett gördülési ellenállású, 10×3,0 hüvelykes (80/60-6), EAKIA márkájú abroncsok. Az off-road jelleg ellenére közel sem olyan hangosak, mint a Csabi egyesen (Angwatt CS1), valamint a KuKirin G2-én lévőnél is sokkal jobbak.

A másik, és talán a legnagyobb pozitívum az első futómű. A KuKirin és a legtöbb gyártó a C-kialakítású megoldásokat preferálja, az F1 pedig egy dupla teleszkópos, hidraulikus rendszert kapott, mint a motorkerékpárok. Ugyan a G2-nél nem akart maga alá fordulni és szitálási hajlamot sem mutatott, de így is messze elmaradt stabilitásban az Angwatt újdonságától.

A kormány 4 centiméterrel szélesebb lett, mint a G2-esé, ez is jót tesz az általános menetkomfortnak. Az F1-et  NFC-bilétával – amelyből kettőt kapunk – indíthatjuk, illetve leállíthatjuk, ez is egy szuperjó extra. A kormány kezelőszervei és az LCD kijelző ugyanaz, mint amit az Angwatt X1-nél bemutattunk. Az utóbbinál nagyobb lett a fényerő, ezt kértük is a gyártótól anno. A három fokozatban állítható magasságú kormányszár és a kormánycső között már van betét – ezt is kértük az Angwatt-tól – így már nem ez is stabil.

A roller masszív és tartós konstrukcióval rendelkezik, amit a vas- és alumíniumötvözetből készült váz is alátámaszt. Méretei kinyitva 119 x 70 x 117-135 cm, összecsukva pedig 117 x 70 x 55 cm, súlya 27 kg, maximális terhelhetősége 120 kg. Az összecsukó mechanizmus stabil és megbízható, használat közben nem tapasztalható lötyögés vagy mozgás.

A 23 cm széles és 53 cm hosszú taposófelület csúszásmentes gumiborítással rendelkezik, így biztonságosabbá teszi a rollerezést. A talaj felett 28 cm magasan elhelyezkedő taposófelület és a 20 cm-es hasmagasság lehetővé teszi az akadályok könnyű leküzdését, akár járdaszegélyről is leugorhatunk a roller aljának sérülése nélkül.

Az Angwatt F1 mechanikus tárcsafékekkel, 140 mm-es féktárcsákkal van felszerelve, plusz még elektronikus féket (E-ABS) is kapunk, ami gyakorlatilag motorféket és némi regeneratív rásegítést jelent fékezéskor. Az utóbbi értéke 1-5 között állítható a P07 menüben. Alapból 4-es értéken van, ami érezhető lassulást eredményez gázelvételkor.

Az energiaforrás egy 873,6 Wh kapacitású, vagyis 18,2 Ah-s, 48 voltos, 18650-es cellákból álló akkupakk (A-Grade quality lithium battery). A 29 amperes, szinuszos FOC vezérlő is új fejlesztés, egyenletesen adja le a hátsó kerékbe épített 1000 W csúcsteljesítményű motor teljesítményét.

A vezérlő érdeme az is, hogy ugyanakkor teljesítménye ellenére, a lenti videóban látható dombon a KuKirin G2 és az Angwatt CS1 nem tudott felmenni, az F1 viszont igen (100 kg-os terheléssel).

A hatótáv tesztre március elején, 12°C hőmérsékleten, napos, de szeles időben, 100 kg-os terheléssel került sor. Induláskor a központi LCD kijelző 54,6 voltos feszültséget jelzett, ami a nagy könyv szerint 100%-os akkumulátortöltöttséget jelent. A technika 37,7 km megtétele után írta a 41,9 voltos feszültséget (18%), majd dobta az E5 hibakódot, azaz nullára merült. A legnagyobb sebesség GPS szerint 45 km/h (a kijelző 56 km/h-t írt ki), az átlagsebesség 37 km/h volt.

Volt elég komoly emelkedő is – a lenti képen látható, az emelkedő közepéről fényképezve-, itt az F1 lazán felment.

A lakásunktól 5 km távolságra merült le a kicsike, de nem volt para. A hátizsákban ott volt a hordozható napelemes töltőállomás, amiről egy 20 perces pihenő alatt a maradék távolságra elegendő áramot töltöttünk át.

Hazaérve, az újra lemerült F1-et a Power Station konnektorából, napenergia segítségével, a mellékelt 110 wattos EU-s töltőadapterrel töltöttük. A feltöltés 10 órán át tartott, ezalatt 1010 Wh energiát pumpáltuk bele. Ez a töltési veszteséget is figyelembe véve megerősíti a gyártó által megadott kapacitást.

Az Angwatt F1 minden téren megverte a korábban tesztelt 2024 G2 KuKirint, de házon belül a CS1-et is veri. Mindkettőnél stabilabb, jobb és kényelmesebb a közlekedés az Angwatt újdonságával.

Örülünk, hogy a gyártó hallgatott a kérésünkre. Nem annyira fontos, de az első benyomást a csomagolás adja. Ez rendben van, kirakatba is rakható. A roller rendesen össze van rakva, az állítható magasságú kormány korábbi problémáját javították, jó a futómű menetkomfortja, a fékekkel és a gumikkal is elégedettek voltunk. A menetteljesítmény – gyaníthatóan az új vezérlőnek köszönhetően – a viszonylag kevés, 1000 watt csúcsteljesítmény ellenére parádés. A hatótáv szintén. Az NFC-s indítás egy nagyon jó és hasznos extra. Az LCD kijelző fényerejét is megnövelték, korábban ezt is hibaként hoztuk fel.

Tetszik az oldaldeknin végigfutó sárga LED csík világítása, sötétben jól látható, és az első lámpa is kiválóan világít. De az irányjelzők kritikán aluliak. Elől és hátul is rossz helyen is vannak, nem veszik észre őket és ráadásul pirosan villognak. Mi ez már?

Összességében az Angwatt F1 telitalálat lett. Okos választás akár napi ingázáshoz is, főként, ha otthon napelemről megoldható, vagy munkahelyünkön engedélyezett és kivitelezhető a töltése.

Az Angwatt F1 New a BGSPRINGF1 kupon használatával most 499,09 dollárért vásárolható meg, ami 185 ezer forintnak felel meg.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! 

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid