Az Angwatt T1 elektromos roller egy dupla motoros, 6000 W-os összeteljesítményű szörnyeteg 105 kilométeres hatótávval, 85 km/h-s végsebességgel, kifejezetten az off-road, a gyorsulás és a sebesség szerelmeseinek tervezve.
- Az Angwatt T1 elektromos roller megvásárlásához most a ZRANGWTT1 kupon használatával csak 1359,99 dollárra lesz szükségünk, ami 476 ezer forint.
- A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (19,56 dollár) nem kötelező, de ajánlott!
Az Angwatt egy új szereplő az elektromos rollerek piacán, egyelőre három modell alkotja a modellpalettát, a belépő F1, a nem olyan régen általunk is tesztelt C1 és a legnagyobb gép, az új tesztalanyunk, a T1. Elöljáróban csak annyit mondanánk, hogy a 0-ról 50 km/h-ra 2,3 másodperc alatt gyorsult hideg gumikkal, kipörgő kerekekkel az Angwatt T1-es – de azt is mondhatjuk, hogy az Angwatt Terminátor 1-es (Halálosztó) modellje.
Ennél a vadállatnál felejtsük el, amit eddig gondoltunk, ez nem egy kis pálcikaroller. Ahogyan mondani szokták „külföldi példa” pont annyira veszélyes ez a roller, mint egy motoron 180-nál még egy kövéret húzni, vagy panaszkodni a Mercedes AMG-re, amikor 250-nél letilt. Valószínűleg mindenki hallott vagy látott extrém sebességgel közlekedő szervdonorokat, nekünk is mindkét példát egy jó ismerős mondta, követte el.
Az Angwatt T1 ilyen sebességet nem fog elérni, “csak” 85 km/h a vége. Az abszolút adrenalin robbanást a gyorsulás fogja kiváltani. Terheletlenül 1,74 másodperc alatt gyorsul 99 km/h-s sebességre, 85 kilogrammos versenyzővel pedig a 0-50 megvan 2,3 másodperc alatt, ebből a fele a rollerre való fellépést teszi ki. Mit jelent ez mondjuk a piros lámpánál? Ennyi idő alatt egy átlag autós a lekvárkeverővel sebességbe rakja az autót – jobb esetben 1-esbe – és felengedi a kuplungot éppen csak gurul az autó, Te meg már ezalatt odaértél a 200 méterre lévő másik közlekedési lámpához.
Két nagyon fontos dologra szeretnénk a figyelmet felhívni. Az egyik, motorozni sem megyünk el kisgatyában, strandpapucsban, valamint az autóban is bekötjük – még ha nem is AMG Merci – a biztonsági övet. Ha az Angwatt T1-et szeretnénk megszelídíteni, beöltözünk, motoros sisak, térd -és könyökvédő a minimum! A másik pedig az összes csavar meghúzása összeszereléskor!
A termék dobozban érkezik a vásárlóhoz, azt össze kell rakni, beállítani. Nem egy 2000 darabos puzzle, no para, de ha nem vagyunk tisztába az alap szerelési fogalmakkal, például a csavarokat átlósan húzzuk meg, menetrögzítőt használunk stb. akkor keressünk egy hozzáértőt, és kérjük meg, hogy rakja össze a gépet.
Az összeszerelés nem nagy „was ist das”, az angol nyelvű felhasználói utasítás is ad némi támpontot főleg, ha ismerjük Shakespeare nyelvét. A védőszivacsok, fóliák eltávolítása után nyissuk ki a rollert, a szürke kallantyú szolgál a nyitásra-zárásra, a piros pedig fixálja a szerkezetet.
A kormányt kell felrakni 2 darab csavarral, majd a dőlésszögét beállítani és 4 csavarral rögzíteni. Ezután a központi kijelző jön, melyet a mellékelt konzollal, illetve 2 csavarral szerelhetünk fel, és természetesen az elektromos csatit is dugjuk össze. Következő lépésben személyre, pontosabban kézre szabjuk a gázkar és a fékkarok helyzetét, fogáspontját a beállító csavarral. Ezután az első irányjelzőket is csavarozzuk fel.
Ugorjrunk a gépsárkány hátsó részéhez, itt szedjük le a lábtartót és rakjuk alá a magasítót – mert enélkül belever az index a karterbe – viccet félretéve, tényleg beleérhet a sárvédőbe a taposólemez és kárt okoz benne.
Az egész művelet, valamint a hátsó irányjelzők és a sárvédő 3 csavarral való rögzítése előtt, húzzuk meg a lenti képen látható módon a hátsó állítható rugóstag csavarjait.
Utolsó lépésként jöhet a Steering Damper (hidraulikus kormány stabilizátor, szitálásgátló) beszerelése. Ehhez a mellékelt fekete bilincset, illetve két csavart szükséges rögzíteni. A lényeg annyi, hogy a kormány középállásában a stabilizátor pálca jobbra és balra is ugyanakkora tartományban tudjon mozogni.
Egyébként az összes csavart után kell húzni, ezt a gyártó és mi is vastagon kiemeljük. A csomagban mellékelt multifunkciós szerszámkészletet felejtsük el, a hátizsákban egy hosszabb kerékpártúra alkalmával jól jöhet, de ne ezzel akarjuk összerakni a T1-et. Ha nincs otthon, akkor legolcsóbb megoldásként javasolt a reggeli kifli+kakaó kombó mellé, hogy az Aldi vagy a Lidl áruházakban dobjunk be a kosárba egy saját márkás szerszámkészletet és azzal rakjuk össze e kínai gyöngyszemet. A kerekek felpumpálása (3,5 bar) és az akkumulátor feltöltése után használatba vehető a gép.
Összeszerelés után jó szokásunkhoz híven mi is elvittük egy kerékpárok eladásával és szervizelésével foglalkozó boltba a T1-et – egyébként csak ajánlani tudjuk őket -, ahol megnézték, kipróbálták az újdonságot és még egy balos tükröt is felraktak rá. Itt megtudtuk, hogy nem csak kínai specialitás a csavarok nem meghúzása, és a kerékpárgyárakban a betöltetlen minőségellenőri pozíció, ez a „haldokló nyugaton” is bevett eljárás.
A 122 x 71 x 125 centiméteres dimenziók, a 49 kilogrammos tömeg és a 200 kilogrammos terhelhetőség beszédes adatok. A vas- és alumíniumötvözetből készült váz a robusztusság és az erő benyomását kelti.
A tervezés egyértelműen a teljesítményre és a tartósságra irányul, amit az olyan látható alkatrészek, mint a 11 hüvelykes (100/65-6.5) TUOVT márkájú, tömlős pneumatikus hibrid off-road gumiabroncsok, az impozáns fékek és dupla fordított villás felfüggesztés is megerősítenek.
Az Angwatt T1 két-motorral van felszerelve egy az első, egy a hátsó kereket hajtja, és mindkettő 3000 watt csúcsteljesítményt kínál. Ez a kétmotoros konfiguráció lehetővé teszi a lenyűgöző, 85 km/h-s maximális sebességet egy maximum 80 kilogrammos emberke alatt. Nyilvánvaló, hogy ezt a robogót nem kezdőknek tervezték, hanem azoknak, akik nagy gyorsulást és végsebességet keresnek megfizethető áron.
A 71 cm széles kormány bal oldalán a világításkapcsoló, az index és a kürt kapcsolóját helyezték el. Az utóbbi nagyon tetszik, félelmetes hangja van, az irányjelző ellenben nem ad visszajelzést arról, hogy milyen állásban van. A gyújtáskapcsoló felett egy kis LCD panel kijelzi a feszültséget, ami hasznos, mert ebből sokkal jobban lehet belőle következtetni a töltöttségre, mint az akku piktogramból.
A kormány közepén egy szép nagy, színes LED kijelző feszít, erről napfényben is jól leolvasható az aktuális sebesség, a feszültség, az akkumulátor töltöttség, a sebesség fokozat (1-3), a megtett távolság, a hibakódok és a bekapcsolt lámpák jelzése. A leghasznosabb opció itt a bekapcsolt irányjelző zöld nyíllal történő visszajelzése, így nem hagyjuk kint az indexet.
A jobb oldalon a mutatóujjas gázkarral egybeépített TF-100-as LCD kijelző látható. Az Angwatt C1 tesztünkben már írtunk erről is, aki szeretne jobban elmélyülni a rejtett beállításokban, itt nézelődjön. Itt is kapunk egy sárga lassú csiga – Eco/Turbo -, illetve piros jófiú/vadállat – Single/Dual – gombot. Az előbbi benyomásával 25 km/h a max sebesség, az utóbbival pedig az első kerekeket hajtó motort kapcsolhatjuk be, ilyenkor 40-es tempónál még kipörgethetjük az első kereket.
Az ilyen két-motoros gépeknél állandó és visszatérő probléma, hogy egymotoros üzemmódban vannak használva, és emiatt a kontroller túlterhelődik, leég. Megkérdeztük ez ügyben a gyártót, egy-motorral 30-40 km/h-s sebességgel, sík úton haladva ~20 amper a szabályozó névleges kisülési áramerőssége, a T1-ben pedig 2 darab 45 amperes vezérlő van, szóval nem lesz gond. Szinuszos kontrollerről beszélünk, a gáz nagyon szépen, finoman adagolható.
A T1 szabad hasmagassága 20 cm, a lépcsőkön sem fog fennakadni, az elöl fordított (upside-down) teleszkópvillák és a hátsó C típusú, teleszkópos, rugós lengéscsillapítás pedig gondoskodik arról, hogy a durva terep, a rossz utak se jelentsenek problémát.
A biztonságos megállást Dyisland márkájú hidraulikus tárcsafékek és elektronikus fék, úgynevezett E-ABS is segíti, ez gyakorlatilag motorféket és némi regeneratív rásegítést jelent fékezés esetén. A fékhatás, az adagolhatóság kiváló.
A 28 x 55 centiméteres trepni alatt helyezkedik el az 2,1 kWh kapacitású, vagyis 35 Ah-s 60 voltos,18650-es DMEGC cellákból álló akkupakk. Sajnos vízszigetelést nem kapott ez a tárolóegység – utólag könnyeden megoldható -, így az esőben való közlekedést mellőzzük. Van ellenben egy távirányítónk, mellyel az oldalakon lévő ANGWAT T1 felirat RGB LED világítása állítható kismillió színben, illetve ki is kapcsolható.
A hatótávteszt enyhén szeles időben, 95 kilogrammos terheléssel történt. Az elektromos autókhoz hasonlóan az elektromos rollerek is azonnal leadják az összes nyomatékot a kerekekre, ezáltal az ilyen „élményrollerek” gyorsulása brutális, és ezt nagyon nehéz nem kihasználni. A teszt során a városban minden piros, majd zöldre váltó lámpánál legyorsultuk az autókat. Országúton egymotoros üzemben csak a max sebességet teszteltük, ez 50 km/h volt. Élveztük a dual motor és az összkerékhajtás előnyeit, 50-60 km/h-s tempóval haladtunk folyamatosan. A lenti képernyőmentésen látható 33 km/h-s átlagsebesség és 2 óra 2 perces menetidő nem reális, mert a túra során többször megálltunk fényképezni, beszélgetni, az óra meg ketyegett tovább, nem lett lenyomva közben a pause gomb.
A maximális sebesség sem volt reális, GPS szerint 74 km/h volt, a kijelzőn pedig egy tízessel több állt. Jobb időben, kisebb ellenszélnél picivel több is kijött volna valószínűleg. A T1 egyébként nagyon stabilan viselkedett nagy sebességnél is, a hidraulikus kormánystabilizátor tette a dolgát. A túra során 67 kilométert sikerült megtennünk egy feltöltéssel, a gépezet 49,9 voltos feszültséggel, vagyis 10%-os akkumulátor töltöttséggel állt meg a házunktól 5 kilométerre. Az akkumulátor védelem (BMS) ilyenkor letilt, marad a Frédi és Béni üzemmód, de nem mi vagyunk a két kőkorszaki szaki, hogy lábbal hajtsunk. Ezért telefonos segítséget kértünk, ki is hoztak egy hordozható töltőállomást, erről 10 perc alatt átpumpáltunk egy kis energiát a lemerült jószágba, majd újra töltve haza gurultunk.
A 10%-ra lemerült áramforrás feltöltéshez 8 óra 30 percre volt szükség – természetesen napelemes hordozható töltőállomásról töltöttünk, napenergia a barátunk, nem az MVM -, ezalatt a két darab mellékelt 67,2V/2A töltőadapterrel 2014 Wh-nyi zöld energiát löktünk bele a cellákba. Igazából 66,9 voltot írt a kormány bal oldalán lévő feszültségmérő, amely 99%-os töltöttséget jelent.
Az újratöltött szörnyeteggel másnap lemértük a 0-ról 50 km/h-s sebességre való gyorsulást és a tényleges végsebességet ideális körülmények között. A 85 kilogrammos versenyzőnk alatt 2,3 másodperc alatt gyorsult a T1 fel 50-re, és 80 km/h-s végsebességet detektált a GPS, a kijelzők pedig 91 km/h-t mutattak.
A konklúzió annyi, hogy tényleg elérhető egy 70-80 kilogrammos emberkével a fedélzeten a gyártó által megadott végsebesség (85 km/h) GPS szerint is. Szintén valós a 80-105 kilométeres hatótáv egy feltöltéssel.
Az Angwatt T1 egy igazi szörnyeteg, vonzza a tekinteteket, megbámulják mindenhol. A brutális gyorsuláshoz, a komoly végsebességhez, valamint az úttalan utakon való használathoz partner a hidraulikus tárcsafék plusz az E-ABS, a jófajta első-hátsó lengéscsillapítás, a szitálásgátló és a 11 hüvelykes off-road gumik. Tökéletesen alkalmas a napi ingázáshoz, és kényelmes a hosszú túrázásokhoz, csak ésszel kell használni, nem kötelező nyélgázon közlekedni. Ha konnektorról töltjük a rollert, akkor a 2,1 kWh óra delej, világpiaci áron számolva 150 Ft, ezzel normálisan (40-60 km/h-s tempóval), nem gyorsulgatva és max gázon közlekedve, közel 100 kilóval, 70- 80, kisebb testsúllyal akár 100 kilométert is elgurulhatunk. Mintha már írtuk volna korábban, ez egy megtérülő befektetés. Azt se felejtsük el, hogy a roller egy mozdulattal könnyedén összehajtható, de ahhoz, hogy magunkkal vigyük, kell némi izomerő.
Van természetesen egy csomó negatívum is, de mielőtt belemennénk, nézzük meg a hasonló teljesítményű rollerek árát itthon, abból az összegből két darab T1 is beszerezhető – egyet használunk, a másik alkatrész – és még marad is. Igaz a boltból kihozva már nem kell meghúznia csavarokat, azt az eladás előtt megteszik nekünk. Könnyen megspórolhatunk 500 ezret, ha rászánjuk azt a pár órácskát és szerszámot ragadunk. Szervizeléssel is hasonló a helyzet, minden kapható hozzá, saját kézzel cserélhető, de van néhány szervizes is, aki hajlandó bepiszkolni a kezét, mi is ajánlottunk már egyet. Egyébként tartósnak ígérkezik a technika, jól meg van ez csinálva, nem kell túlgondolni.
A hátsó irányjelzők nagyon rossz helyen vannak, könnyen le lehet rúgni. Szerencsére ennek pótlása nem drága, a b4baad kupon használatával csak 8,99 dollár, minden további költség nélkül. A kormánycső bilincset is érdemes egy erősebbre cserélni (3000 Ft). Menő a központi LED panel, de nincs szinkronban a feszültségmérővel, illetve a túloldalt lévő TF-100-as kijelzővel, fals akkumulátor töltöttség/feszültség értékeket jelez. Az első két LED lámpa jól világít, de nem terít elég széles sávban. Valamilyen szintű vízvédelem, IP tanúsítvány sem ártana, bár az a legtöbb versenytársnál szintén elmarad, és rollerezni amúgy sem ildomos esőben. Egy balos visszapillantó tükör növelné megelégedésünket – és a biztonságos közlekedést -, valamint egy kormánytáska is roppant hasznos kiegészítő lenne kár, hogy ezek alapáron nem járnak.
Az Angwatt T1 elektromos roller megvásárlásához most a ZRANGWTT1 kupon használatával csak 1359,99 dollárra lesz szükségünk, ami 476 ezer forint.
A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (19,56 dollár) nem kötelező, de ajánlott!
NapiDroid.hu