A Xiaomi bemutatta első autóját, az SU7 nevű, teljesen elektromos meghajtású sportszedánt. A jármű kétféle változatban kerül forgalomba, de mindkettő működtetéséért Qualcomm chip felel, miközben a szoftveres frontot a nemrég leleplezett HyperOS rendszer tartja.
A Xiaomi újabb termékkategóriában próbálja ki magát. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az SU7 már korábban is feltűnt a színen, hiszen láthattunk róla kiszivárgott képeket, illetve a forgalomba helyezésléhez szükséges dokumentumokat, ezek pedig lelepleztek néhány előzetes jellemzőt. Most végre az összes fontosabb specifikációt megismerhetjük, részletesen, és nem mellesleg hivatalos forrásból.
Ahogyan a bevezetőben is említettük, kétféle kiadásban lesz kapható az autó. Az alap változat hátsókerék meghajtású, és a Xiaomi házon belül fejlesztett V6 nevű elektromotorja által lesz hajtva, amelynek 220 kW-os teljesítménye és 400 Nm nyomatékleadása van. Ezzel a motorral az autó mindössze 5,28 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát. Az SU7 energiaellátását egy CATL Quilin akkumulátor biztosítja, ez egy 73,6 kWh-s telep, ami a kínai CLTC szabvány szerint 668 km-es hatótávolságot biztosíthat.
Az autó másik változata az SU7 Max nevet kapta a keresztségben, ez egy összkerékhajtású járgány, amely két motorral rendelkezik, ezek összteljesítménye 475 kW, a nyomaték pedig 838 Nm. Az autó végsebessége 265 km/óra, a jármű a 100 km/órát 2,78 másodperc alatt éri el.
A működéshez szükséges elektromosságot egy 101 kWh-s Quilin NMC akkumulátor biztosítja, amelynek köszönhetően a hatótáv 800 km-re nő. Az autót 875 voltos rendszerrel szerelték fel, és 10 perc alatt akár 390 km megtételéhez elegendő energiát is magába tud szívni, amennyiben egy erre alkalmas töltővel pótoljuk az elvesztett elektronokat.
A Xiaomi SU7 pár mm híján 5 méter hosszú, magassága 1455 mm, szélessége pedig 1963 mm, és 517 literes csomagtérrel rendelkezik. Az utastérben 16,1 colos képernyő található, valamint két kisebb 7,1 hüvelykes IPS LCD kijelző hátul, az utasok számára. A navigáció 56 colos HUD-on is megjeleníthető.
Az autó bonyolult elektronikáját és infotainment rendszerét Qualcomm Snapdragon 8295 lapkakészlet működteti, a szoftver pedig ahogyan említettük – HyperOS, pont úgy, mint a legújabb Xiaomi zászlóshajókon, a 14-es széria tagjain. A Xiaomi Pilot elnevezésű automatizált vezetőrendszert egy Nvidia Orin-X chip hajtja.
A Xiaomi ambiciózus tervekkel lép az autóiparba. A következő 15-20 évben szeretnének bekerülni a világ öt vezető gyártója közé – állítja a cég vezérigazgatója, Lei Jun. Az SU7 sorozatgyártását 2024 első felében kezdik, de a hivatalos vételár egyelőre még nem ismert. Arra azért számítani lehet, hogy nem a pénztárcabarát járgányok között versenyez majd a Xiaomi első villanyautója.
Forrás: ArenaEV