A Samsung vezérigazgatója, Jong-Hee Han hivatalos bocsánatkérést intézett a márka felhasználóihoz a “játékoptimalizáló” GOS alkalmazás fiaskója miatt a vállalat éves részvényesi közgyűlésén. A vezető elismerte, hogy a Samsung nem értékelte a vásárlók aggodalmait, és azt mondta, hogy jobban odafigyelnek a jövőben, hogy megakadályozzák egy ilyen probléma megismétlődését.
A Game Optimizations Service (GOS) nevű szolgáltatásra voltak tehát panaszok, ami előre van telepítve a legújabb Galaxy S okostelefonokon és táblagépeken, valamint néhány régebbi zászlóshajó készüléken. Az app célja a rendszer teljesítményének finomhangolása játék közben az akkumulátor élettartamának meghosszabbítása érdekében, de később kiderült, hogy akár 10 000 alkalmazás teljesítményét is visszafogja.
Az ügyet csak tovább rontotta, hogy a felhasználóknak eredetileg nem kínáltak lehetőséget a GOS kikapcsolására. Ráadásul úgy tűnt, hogy a GOS fehér listára tette az olyan tesztalkalmazásokat, mint a Geekbench, így az elért pontszámok nem feltétlenül tükrözték a készülékek által más programok futtatása során leadott teljesítményt. Ennek eredményeként a Geekbench kitiltotta a Galaxy S zászlóshajók utolsó négy generációját, valamint a Galaxy Tab S8 sorozatot a toplistákról.
A Samsung már kiadott egy szoftverfrissítést a Galaxy S22 sorozathoz, amely megakadályozza a GOS-ból eredő CPU- és GPU-korlátozásokat. Hasonló frissítés érkezik várhatóan a régebbi Galaxy S zászlóshajókhoz és táblagépekhez is.