A Huawei még 2017-ben indította meg egy új logó levédetését az EU védjegyekkel foglalkozó hivatalánál (EUIPO), de a francia Chanel kifogással élt ez ellen, és az ügy a bíróságon kötött ki.
Az új logót a Huawei számítástechnikai eszközökkel kapcsolatos részlege kapta, ebben két U betű látható egy körben, amelyek egy H betűt alkotnak. A Chanel szerint azonban ez túlságosan hasonlít az övékre, és emiatt a felhasználók könnyen összetéveszthetik a kettőt. A divatmárka logójában két C betű látható háttal egymásnak.
A Chanel egy 1909-ben alapított francia luxusmárka, amely leginkább női divatcikkekkel, parfümökkel és kozmetikai szerekkel foglalkozik.
Az Európai Bíróság végül a Huawei javára döntött, az indoklás szerint bár a két logó valóban hasonlít valamennyire, azért jelentős vizuális különbség van közöttük, így könnyen meg lehet különböztetni őket.
Do these logos look similar? Chanel launched legal action against Huawei's symbol (left) but ECJ judges say that they are different enough so threw the case out. Next! pic.twitter.com/gtC1idgubG
— Sam Morgan (@SamJamesMorgan) April 21, 2021
Hiába érvelt azzal a Chanel, hogy elforgatva szinte megegyezik a két logó, a bíróság úgy vélte, hogy a Huawei ábrájának függőleges orientációja és a betűk levékonyítása már elegendő ahhoz, hogy ne legyen összetéveszthető a kettő.
A Chanel egyelőre nem ragált a döntésre, még nem tudni, hogy fellebbeznek-e.