Eleglide Coozy elektromos roller teszt

0

Az Eleglide egy már viszonylag ismert és elismert márka a megfizethető elektromos kerékpárok piacán, most viszont egy roller érkezett tőlük, ami többek között azzal próbál kitűnni a tömegből, hogy van rajta irányjelző és első lengéscsillapítás. A járgányt volt alkalmunk tesztelni, az alábbiakban leírjuk a tapasztalatainkat.

Az Eleglide Coozy most 549,99 eurós áron rendelhető az ELECOOZY kuponnal a Geekmaxi oldalán EU raktárról. A szállítás gyors, és más fizetni valód nem lesz, így a végösszeg olyan 225 ezer Ft-ra jön ki. További részletek és rendelés ezen a linken.

Röviden a főbb gyári adatok:

  • 350W-os motor, 25 km/óra max sebesség
  • Akár 50-55 km hatótáv
  • 10×2,5 colos pneumatikus kerekek
  • IPX5 cseppálló minősítés
  • Első rugós lengéscsillapítás
  • Hátsó tárcsafék + motorfék
  • Első és hátsó lámpa, féklámpa funkció, irányjelző

Csomagolás, tartozékok

A roller egy nagy méretű, dupla dobozban érkezett, jól kibélelve, így a szállítás közbeni sérülések miatt nem annyira kell aggódni.

Az eszköz szinte teljesen összeszerelve jön, egyedül a kormányt kell 4 csavarral rögzíteni, és utána gyakorlatilag használható. Esetleg a tárcsaféket lehet megnézni, hogy jól van-e beállítva, illetve a keréknyomást érdemes ellenőrizni az első út előtt. Tartozékok terén csak a legfontosabbakat kapjuk, van egy EU-s töltő adapter, dupla adag csavar (összesen 8 db), egy hozzájuk való imbuszkulcs, illetve egy használati útmutató.

Külső

Az Eleglide Coozy egy “pálcika roller”, vagyis a kisebb típusokkal versenyez, mint például a Xiaomi modelljei, de azért a saját kategóriáján belül a masszívabb gépek között helyezkedik el. A hossza 113 cm, a magassága 121 cm (kinyitott állapotban), a tömege pedig 18,7 kg.

Ha fentről lefelé haladunk, akkor elsőként érdemes megnézni a kijelzőt, ami viszonylag kis méretű, de azért használható, erősebb napsütésben közepesen látható. Mutatja a fontosabb információkat, mint például az aktuális sebesség, az aksi töltöttsége, a megtett távolság, a beállított sebességfokozat, stb. Alatta van egy gomb, ezzel tudjuk ki- és bekapcsolni a rollert, és a különböző funkciókat elérni.

Jobb oldalt a szokásos hüvelykujjas gázkar fogad minket, mellette pedig van egy akasztó, aminek az összehajtásnál van szerepe. Balra került a hagyományos csengő, a fékkar, valamint az irányjelző háromállású vezérlője (bal, ki, jobb).

A markolat egyszerű, gumis borítású, de elég vastag az átmérője, így kényelmes a fogása. Illetve a kormány két szélén vannak a sárga irányjelző LED-ek, amelyek a megfelelő ütemben villognak. Ez a roller egyik nagy előnye, ebben a kategóriában igen ritka az irányjelző, még a nagyobb típusokon sem mindig van.

A kormányrúd kicsit vastagabb a szokásosnál, és természetesen le lehet hajtani szükség esetén, ilyenkor a már említett fül beakad a sárvédőn kialakított helyre, így könnyítve meg a szállítást.

Lötyögést egyáltalán nem tapasztaltam, egész jónak tűnik a zsanér rész, erősen tart. Maga a kormány viszont fix kialakítású (nem lehet két oldalt lehajtani a markolatokat), ami stabillá teszi, de szállításnál számolni kell vele, hogy kicsit több helyet foglal a roller. Mondjuk ha nagyon nem férne el, a négy csavarral le lehet venni a kormányt, és akkor jóval keskenyebb hely is elég neki.

A lábaknak kialakított rész gumi borítású, jól tapad és könnyen tisztítható, ráadásul kellően széles, így kényelmesen el lehet rajta férni. A sárvédő viszont nem olyan kialakítású, hogy rá lehessen lépni.

A fellépő előtt, középen található a töltő port, amit egy gumisapka véd, de ez nem a legszebb megoldás.

A kerekek 10 colosak, vagyis viszonylag nagyok, és pneumatikusak, így jól veszik az akadályokat, és adnak is némi csillapítást menet közben. A nagyobb bukkanókhoz pedig van egy első rugós villa, ami szintén elég ritka ezeknél a kisebb városi rollereknél.

Említést érdemel még a hátsó mechanikus tárcsafék, az első-hátsó LED világítás, az első-hátsó sárvédő, valamint a cseppálló IPX5 minősítés (esőben azért nem ajánlott használni). Van kitámasztó is, ez ráadásul egy rejtett kialakítást kapott, vagyis teljesen belesimul a ház oldalába, amikor nem használjuk. Ötletes megoldás, nem igazán láttunk még ilyet.

Használat, tapasztalatok

A rollert a kijelző alatti gombbal lehet bekapcsolni, és ugyanezzel válthatunk a sebességmódok között. Alapvetően három opció van: ECO módban 10 km/órával tudunk menni, a közepes fokozatban 15 km/órával, a leggyorsabban pedig maximum 25 km/órával (az alkalmazásban ezen még lehet növelni). Illetve van még egy különálló séta mód, ami 6 km/órát jelent, ennek mondjuk inkább a nagyobb rollereknél van értelme, amiket már nehezebb tolni, de biztos van olyan helyzet, amikor itt is használni tudjuk.

A gyorsítás finom és folyamatos, a 350W-os motor pedig hozza a kategóriától elvárható szintet, így a 25km/órás végsebességet gyorsan elérhetjük. Ez egyébként szoftveres korlát, tud gyorsabban is menni, de a jogszabályok miatt ennyi a maximum alapértelmezetten.

Ha letöltjük a Green Drive alkalmazást, és párosítjuk a rollert, akkor saját felelősségre akár 50 km/óráig fel tudjuk emelni a sebességlimitet, de persze ennyivel nem tud menni, nálam nagyjából 32 km/órát tudott tartósan, a maximum pedig 34 km/óra volt, amit egyenes úton el tudtam érni. Az ilyen pálcika rollerek nem nagy sebességre vannak tervezve, de ezzel a 30-34 km/óra közötti sebességgel még nem tapasztaltam problémát azon kívül, hogy így gyorsabban merül.

Az emelkedőket szépen veszi egy bizonyos szintig és sebességig, de azért megvannak a korlátai. Normál utcai használatra teljesen megfelelő a kialakítás, sőt, kisebb tereptől sem ijed meg a roller, földúton vagy füves területen is elmegy. Ebben nagy szerepet játszanak a nagy méretű, 10 colos kerekek, illetve a viszonylag korrekt hasmagasság, ráadásul a kitámasztó sem lóg ki buta módon lefelé (mint pl. a NAVEE N65-nél). Persze nyilván komolyabb terepre vagy nagyon meredek utakra már nem való, arra ott vannak a durvább típusok.

Menet közben a kisebb úthibák és egyenetlenségek csillapításában jó szolgálatot tesznek a fújható gumik, elég nagy a különbség a szokásos 8 colos (sok esetben tömör gumis) rollerekhez képest. Az Eleglide Coozy-nak ráadásul van egy rugós első villája is, ami ritkaság ebben a kategóriában. Az már más kérdés, hogy nagyon kemények a rugók, így a gyakorlatban nem sokat tesznek hozzá az utazási élményhez, csak nagyobb bukkanóknál lehet érezni őket valamennyire.

A gyors megállást a hátsó mechanikus tárcsafék segíti, ami kiegészül a motorfékkel. Ezek jól működnek együtt, ehhez a teljesítményhez és sebességhez teljesen megfelelnek.

Az Eleglide Coozy egy kicsit nagyobb és kényelmesebb, mint a legtöbb hasonló pálcika roller, ebben közrejátszik a 19 cm széles fellépő és az 53 cm széles kormány (a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 kormánya például 10 cm-re keskenyebb). Menet közben nem recseg-ropog sehol, stabil a kormány is, és szitálástól sem kell tartani.

Az extra funkciók között megtalálható a tempomat, ami annyit csinál, hogy ha egy pozícióban tartjuk a gázkart 5 másodpercig, akkor onnantól tartja az adott sebességet, amíg megint hozzá nem érünk a gázhoz vagy be nem húzzuk a féket. A tempomat bekapcsolását egy hang is jelzi, így nem fog váratlanul érni, ha hirtelen magától megy a roller. A “kickstart” funkció pedig csak ellökés után enged gyorsítani. Természetesen mindkettő kikapcsolható.

Végül ejtsünk pár szót a világításról. A hátsó piros lámpa nem túl erős, de azért segíti a láthatóságot, és féklámpa funkciója is van. Az első lámpa is használható, valamennyire bevilágítja előttünk az utat, persze nem kell valami durva reflektorra gondolni.

Az irányjelző pedig baromi jó, igazi ritkaság a kisebb rollereknél, még a nagyoknál sem mindig van. A kapcsolója jól működik, kényelmes, könnyű használni menet közben, és a kormány két végére elhelyezett villogókat sem tartom egy rossz megoldásnak. Persze a legjobb az lenne, ha elöl és hátul is lenne index, de azért ez is elég sok szögből látszik, elölről és oldalról mindenképp. Napsütésben mondjuk kevésbé feltűnő, de este vagy borúsabb időben jól látszik. Mindenképpen egy nagy pozitívum az irányjelző, de azért azt tartsuk észben, hogy a körültekintést és a biztonságos közlekedést nem helyettesíti.

Akkumulátor, hatótáv

A rollerbe egy 36V-os, 12,5 Ah-s akkumulátort szereltek, ami 450 Wh kapacitást jelent (a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-ben van hasonló méretű aksi). A gyári adatok szerint a hatótáv akár 50-55 km is lehet, ami nagyon ideális esetben meg is lehet, de azért normál használattal nem megy el ennyit. Mint ahogy minden elektromos járműnél, a valós hatótáv itt is elég sok tényezőtől függ, és nagyon változó lehet, de átlagosan 30 km-re lehet számítani egy töltéssel, ha megtartjuk a 25 km/órás sebességlimitet, ami teljesen korrekt.

A töltés egy normál, EU szabványos adapterrel történik, a csatlakozó a fellépő előtt van, a ferde részen, és gumisapka védi. Egy teljes töltés körülbelül 7 órát vesz igénybe.

Összegzés, ár

Az Eleglide Coozy egy egész jól összerakott, normál méretű elektromos roller, ami még viszonylag könnyen szállítható. A szokásos 25 km/órás sebességet tudja, de szoftveresen ez kiüthető, így akár többel is mehetünk vele. A 10 colos fújható kerekek miatt jól veszi az akadályokat, elmegy akár füves területen vagy földúton is. A hatótávja egész jó, a mechanikus tárcsafék teszi a dolgát, és van pár érdekes extrája, mint az irányjelző vagy az első rugós villa.

A hátrányok között mindenképpen meg kell említeni, hogy a rugók nagyon kemények, így ritkán segítenek be ténylegesen a lengéscsillapításba. A kormány két oldalán lévő irányjelzők pedig könnyen sérülhetnek, ha például valamiért eldől oldalra a roller. Az is egy szempont lehet továbbá, hogy ez a modell durván 6 kg-mal nehezebb, mint a belépő szintű, 12-13 kg-os társai.

Bár nem lett olcsó, összességében azért nem tűnik egy rossz vételnek az Eleglide masinája. Hasonló áron van, mint a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2, amin nincs irányjelző és lengéscsillapítás, ráadásul a kormánya 10 cm-rel szűkebb, ami egyedül a szállításnál előny, menet közben már nem annyira jó.

Az Eleglide Coozy most 549,99 eurós áron rendelhető az ELECOOZY kuponnal a Geekmaxi oldalán EU raktárról. A szállítás gyors, és más fizetni valód nem lesz, így a végösszeg olyan 225 ezer Ft-ra jön ki. További részletek és rendelés ezen a linken.

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid