Eleglide S1 Plus teszt – Az olcsó elektromos rollerek limuzinja

0

Az Eleglide egyik új elektromos bicaja már járt nálunk nem olyan rég, és most az S1 Plus rollert is megkaptuk tesztelésre, ami a szokásosnál nagyobb vázzal és kerekekkel bír, az ára pedig meglehetősen kedvező.

  • Az Eleglide S1 Plus most 324,99 euróba kerül az RKBHB8YQ kuponnal EU raktárról gyors szállítással, ez átszámolva nagyjából 119 ezer Ft. Részletek és rendelés ezen a linken.

Elöljáróban néhány fontosabb jellemző:

  • A szokásosnál nagyobb méret
  • 10 colos pneumatikus kerekek
  • 400W-os motor
  • 120 kg-os teherbírás
  • 12,5 Ah-s akkumulátor (akár 45 km hatótáv a gyári adatok szerint)

Csomagolás, tartozékok

A roller egy nagyméretű, dupla dobozban érkezik, teljesen összeszerelve, így szinte rögtön használatba is vehető.

A tartozékok listája nem túl hosszú, kapunk természetesen egy EU-s szabványú töltőt, egy angol nyelvű leírást és néhány imbuszkulcsot az esetleges szereléshez, állításhoz (fék, kijelző és gázkar pozíciója, stb.).

Külső

Ami elsőre szembetűnik, hogy ez egy a szokásosnál nagyobb méretű roller, és ennek megfelelően kicsit nehezebb, illetve masszívabb is. A tömege 19 kg, a teherbírása pedig 120 kg, és minden egyes részén látszik, hogy nem spóroltak az anyaggal.

Kezdjük a kerekekkel, amik 10 colosak, vagyis jóval nagyobbak (és vastagabbak is), mint egy normál roller esetében, az alábbi képeken egy Kugoo S1 látható a tesztalanyunk mellett, elég szembetűnő a különbség. A gumik pneumatikusak (vagyis nem tömörek, levegő van bennük), ami kényelmesebb utazást tesz lehetővé, viszont fennáll a defekt veszélye.

A Eleglide S1 Plus esetében a hátsó kerékben található a motor, és ide került a mechanikus tárcsafék is.

Amit még mindképp érdemes kiemelni, hogy a lábaknak kialakított rész 19 cm széles, ez is jóval nagyobb, mint a legtöbb rollernél, így nem csak egymás előtt, hanem akár egymás mellett is elfér a két lábunk, ha valakinek úgy kényelmesebb közlekedni. A csúszásmentes felülettel ellátott rész alatt van az akkumulátor, ami szintén elég komoly kapacitású, de erről még lesz szó a hatótávnál. Kapunk egy kitámasztót is, ez teszi a dolgát.

Az Eleglide S1 Plus a legtöbb rollerhez hasonlóan összecsukható kivitelt kapott a könnyebb szállítás érdekében. Az elülső részt hátra lehet hajtani, ha meghúzzuk a megfelelő kart, illetve a kormány két végét is le tudjuk hajlítani, így simán befér egy autó csomagtartójába a járgány.

Ha már kormány, a magasság természetesen állítható. Fent egész sok érdekességet találunk, kezdve a kijelzővel, ami mellé két gomb került, és a gázkar is ide van szerelve. Nem a szokásos, nagyujjas gázadási lehetőséget kapjuk, és nem is úgy kell használni, mint egy motoron, helyett úgy működik, mint egy fékkar.

Visszatérve kicsit a kijelzőre, ez napfényben is jól látható, és mutatja az aktuális sebesség mellett a megtett kilométereket, a sebességfokozatot és az aksi töltöttségét.

Ami a legtöbb olcsó roller esetében nem szokott jelen lenni, az a kulcsos kapcsoló, ezzel tudjuk áramtalanítani a járgányt. Nem rossz megoldás ez, bár kissé talán fölöslegesnek tűnik, hiszen a lopást nem gátolja meg, esetleg csak kicsit nehezíti. Mindenesetre van két kulcsunk hozzá, ezekkel lehet működésre bírni a jószágot, illetve van itt még egy másik LED-es kijelző is, ami az aksi feszültségét mutatja.

A másik oldalon a fékkart találjuk, ami a mechanikus tárcsaféket működteti megfelelő hatékonysággal. Ugyanitt van még két másik gomb, a felső piros a lámpákat kapcsolja, az alsó zöld pedig a dudát.

Végül ejtsünk szót a világításról, van első és hátsó lámpánk, ezeket tudjuk fel- és lekapcsolni, illetve hátul van még külön féklámpa is, ami mindenképpen egy hasznos dolog.

Az anyaghasználat és a kivitel minősége egyébként a legtöbb résznél kiváló, nagyon masszív az egész roller, strapabírónak tűnik. A kulcsos kapcsolónál tapasztaltam egy kis lötyögést, ez a benne lévő csavar meghúzásával valamennyire javítható volt (de nem teljesen), illetve a kormányrudat lezáró résznek van egy kis játéka, de ez menet közben egyáltalán nem érezhető, amikor a súlyunk ránehezedik, csak ha leszálltunk róla, és úgy mozgatjuk. Egyébként erős, vastag anyagból van ez is, szóval a tartóssága miatt nem kell aggódni, és kioldani sem fog magától.

Használat, sebesség, hatótáv

Elfordítjuk a kulcsot, bekapcsoljuk a kijelző melletti gombbal a rollert, és mehet is a móka. Alapértelmezetten akkor indul el a roller, ha előtte meglökjük, ez egy hasznos biztonsági funkció, de a “titkos” menüben ki lehet kapcsolni, ha valakit zavar (bővebben lentebb). A “Mode” gombbal lehet a sebességfokozatot állítani, három opció van, ezek 9, 18 és 24 km/h-s végsebességet tesznek lehetővé a gyári adatok szerint. Nálam egyébként ugyanúgy 25-ig gyorsított fel a legtöbbször, mint más rollerek.

Az Eleglide S1 Plus mehetne gyorsabban is, hiszen egy a szokásosnál erősebb, 400W-os motor hajtja, de szoftveresen le van korlátozva ennyire a jogszabályok miatt. Emelkedőkön viszont érződik a plusz erő, és a gyorsulásra sem lehet panasz, hamar felmegy 24-25 km/h-ra a számláló. Persze nyilván nem egy versenygépről van szó, ez még mindig egy általános közlekedésre való eszköz, van viszont egy nagy előnye más rollerekhez képest: a kényelem.

A nagy méret, a hosszú és széles lábrész, valamint a 10 colos fújható kerekek miatt rettentően kényelmes az Eleglide S1 Plus, simán nevezhetnénk az olcsó rollerek limuzinjának is. Rosszabb úton sem fájdalmas vele menni, szinte kisimítja az úthibákat, baromi jó vele közlekedni. Simán átmegy a kisebb kátyúkon, bakkanókon, és akkor sem ijed meg, ha lemész az útpadkára. Sőt, terepre sem utolsó, simán tudtam vele kavicson, földúton és fűben is menni a nagy kerekeknek köszönhetően (persze alapvetően nem erre találták ki).

Van egyébként egy első teleszkópunk, ez meglehetősen kemény, leginkább csak bakkanóknál dolgozik, helyette legtöbbször a pneumatikus kerekek csillapítják az úthibákat. Az lámpákra nem lehet panasz, az első kifejezetten erős, a hátsó pedig leginkább csak arra való, hogy látszódjuk a sötétben.

Fék csak hátul van, egy mechanikus tárcsafékről van szó, ami nem a legmenőbb megoldás, de teszi a dolgát, ebben az árkategóriában ez jár. Külön motorfék nincs, de annyira nem is éreztem a hiányát. A hátsó fék egyébként nagyobb biztonságérzetet ad, így nem érezzük úgy, hogy előre akarnánk esni fékezéskor.

Sárvédők vannak, elöl és hátul is kifejezetten erős műanyagból, nem az a fajta, ami össze-vissza tekeredik. Esőben mondjuk nem érdemes használni a rollert, mert nincs külön vízálló minősítése.

A rollerben egy 36V-os, 12,5Ah-s akkumulátor van, ami már elég nagynak számít, így nem meglepő, hogy az erősebb motor ellenére is 45 km hatótávot ígér a gyártó. Ezt természetesen mindig nagyon ideális körülmények között, egyenes úton, állandó sebességgel számolják, a gyakorlatban olyan 25-30 km a reális egy töltéssel, persze ez nagyban függ a tömegedtől, a használat módjától és az egyéb külső körülményektől. Egyébként még ez is igen korrekt, bőven elég a legtöbb ember napi szükségleteire. (Azt is érdemes számításba venni, hogy azok a rollerek, amik 25-30 km-es hatótávot ígérnek, általában csak 15-20 km-t mennek el egy töltéssel a valóságban.)

Titkos menü: ezt csak röviden írom le, mert a legtöbb beállításhoz itt nem szabad nyúlni. Egyszerre kell hosszan megnyomni a két gombot a képernyő mellett, és ekkor bejön az úgynevezett P-menü. Itt a felső gombbal lehet az opciók között léptetni, az alsóval pedig módosítani az adott beállítást. A P02 állítja a mértékegységet (km/mérföld), a P09-nél lehet kikapcsolni azt, hogy csak meglökés után induljon a roller (0=ki, 1=be), a P16 pedig a tempomatot állítja ugyanígy. A P12 és a P15 a nyomaték és a sebesség, de ezek alapból maxon vannak, csak tovább lehet őket korlátozni. Ha pedig elnyomtál valamit, amit nem kellett volna, akkor a P99 a gyári visszaállítás.

Összegzés, ár

Az Eleglide S1 Plus fő előnyei közé tartozik az erős motor, a nagy méret, illetve az utóbbiból adódó komfort. Egy magasabb embernek sem kell görnyednie rajta, kényelmesen, egyenes háttal utazhatunk, akár úgy is, hogy a két lábunk egymás mellett van. Nem csak jó úton lehet használni, a 10 colos fújható kerekek szépen veszik az akadályokat, még akkor is, ha letérünk az aszfaltútról. A kijelző remek, a hatótáv is bőségesen elegendő a legtöbb felhasználónak, és az összehajtható kivitel miatt a szállítás sem lehetetlen.

A 24-25 km/h-s végsebesség átlagos, ennyit tud a legtöbb roller a jogszabályok miatt, a tárcsafék szintén a szokásos, ezen az árszinten nem igazán lehet belekötni. Hátrány lehet viszont a 19 kg-os tömeg, ezt már érezni fogod, ha mondjuk a harmadikra kell felvinni a rollert. Összehasonlításképpen 11-12 kg-ról indulnak általában a kisebb modellek. A nagyobb tömeg viszont jobb anyaghasználatot is jelent (a nagyobb aksi mellett), tényleg masszív a járgány, van benne anyag.

A 120 ezer Ft-os ár barátinak tűnik, leginkább csak azt kell eldönteni vásárlás előtt, hogy mennyit tervezed kézben hurcolászni. Ha sokat, akkor talán érdemesebb egy könnyű modellt választani, ha viszont ez nem gond számodra, akkor a nagyobb tömegért cserébe jóval komfortosabb rollerezési élményben lehet részed.

  • Az Eleglide S1 Plus most 324,99 euróba kerül az RKBHB8YQ kuponnal EU raktárról gyors szállítással, ez átszámolva nagyjából 119 ezer Ft. Részletek és rendelés ezen a linken.

A teszthez a rollert a Geekmaxi webáruház biztosította, mindössze pár nap alatt megérkezett hozzánk EU raktárról. 

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid