Miközben a Google egyre veszedelmesebb trükköket és egyre több hirdetést vet be, hogy a népeket a reklámmentes Premium előfizetés felé terelje, addig nagyon úgy néz ki, hogy a Netflix reklámokkal támogatott csomagja egyre sikeresebb. A streaming óriás nemrég bejelentette, hogy világszerte már több, mint 70 millió felhasználó él ezzel a lehetőséggel, pedig sok piacon még nem is érhető el.
70 millió felhasználó valóban rengetegnek tűnik elsőre, de ha kontextusba helyezzük ezt az előfizetői bázist, sokkal jobban értelmezhető lesz a reklámokkal támogatott csomag sikere. Ugyanis májusban még csak 40 millió felhasználóval büszkélkedhetett, januárban pedig mindössze 22 millióan vállalták be a hirdetéseket az alacsonyabb havidíjért. Látható, hogy a növekedés szinte félelmetes ahhoz képest, hogy az emberek állítólag mennyire ki nem állhatják a reklámokat.
Az sem utolsó szempont, hogy azokban az országokban, ahol a reklámokkal támogatott csomagot igénybe lehet venni, az új feliratkozók több, mint 50%-a erre a lehetőségre tette le a voksát.
A felületen belül megjelenő hirdetéseket egyébként a Microsoft menedzseli. Kanadában a Netflix már saját hirdetési technológiával kísérletezik, ami azt jelenti, hogy a streaming szolgáltató szeretne minél hamarabb elszakadni a redmondiaktól. A hírek szerint a Netflix saját fejlesztésű hirdetési platformja a jövő év folyamán világszerte is bevezetésre kerülhet.
Forrás: GSMArena