A YouTube naponta több millió reklámot mutat a felhasználóknak, ami sokaknak nem tetszik, de ez az egyik módja annak, hogy a szolgáltatás továbbra is fennmaradjon, és ingyenesen kínálja a tartalmakat. Úgy tűnik azonban, hogy a vállalat végre felismerte, hogy az egyik tolakodó hirdetéstípus nem illik a platformhoz, ami áprilisban végre megszűnik.
A YouTube Súgó oldalán megjelent új bejegyzésben a vállalat azt állítja, hogy a platform áprilistól kezdve megszabadul az úgynevezett “overlay”, vagy magyarul “átfedő” hirdetéstől. Hogy miért, annak oka egyszerű és világos. A reklám nem volt megfelelő a felhasználó számára, akadályozta a nézési élményt. Továbbá azt is közölte a YouTube, hogy “az elkötelezettséget a jobban teljesítő hirdetési formátumok felé akarja eltolni”. Ez a változás nem csak a YouTube asztali verziójára vonatkozik, hanem a mobilra is.

YouTube overlay hirdetés
Az overlay hirdetéstípus általában egy felugró bannerhirdetés formájában jelent meg, amely egy videó megtekintésekor jelenik meg, és eltakarja a tartalom egy részét.

Példa az overlay hirdetésre
Bár nem ez volt a legrosszabb dolog, amit a platformon tapasztalhattunk, mivel bármikor be lehetett zárni a hirdetést, időnként zavaró tudott lenni, így tehát mindenképpen örülhetünk a kivezetésnek.
Ez a hirdetési forma ebben a hónapban még esetenként látható lesz a YouTube-on, de 2023. április 6-tól teljesen megszűnik.