A dél-koreai tech nagyágyúk, vagyis a Samsung és az LG közzétették a tavalyi évre vonatkozó marketingbüdzséjüket. A vállalatok hatalmas összegeket fordítottak reklámozásra, illetve termékeik népszerűsítésére, és ami azt illeti, idén is agresszív marketingpolitikát fognak folytatni.
A Samsung 2016-ban 10.2 milliárd dollárt költött reklámozásra, ami 24 százalékkal több, mint amennyit 2015-ben szántak erre a témakörre. Ehhez képest a másik dél-koreai nagyágyú, az LG 1.6 milliárd dollárt fordított marketing célokra, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Ipari szakértők hozzátették, hogy a Samsung azért növelte meg a kiadásait, hogy fenntartsa az érdeklődést az okostelefonjai iránt a Galaxy Note 7 fiaskó után. Ugyanakkor az LG inkább arra fordította a pénzt, hogy a csúcskategóriás otthoni eszközeit népszerűsítse.
Az LG reklámmunkásságának egyik csúcspontja a Superbowl hirdetés volt, amelynek főszereplője egy OLED televízió. Egy szóvivő azt nyilatkozta, hogy a marketingbüdzsét megnövelték, hogy a prémium termékekre fókuszálhassanak. Ahogy már említettük a bevezetőben, várhatóan mindkét vállalat agresszív marketingpolitikát fog folytatni az idei év folyamán.