A Counterpoint Research nevű elemzőcég nemrégiben a világ legnagyobb okostelefon-piacát, Kínát vette górcső alá, és azt tapasztalták, hogy komoly átrendeződés történt. A Vivo vette át a vezető szerepet.
Az egyik bukása a másik diadala – ez a mondás teljes mértékben ideillik. A Huawei amerikai szankciók miatti piaci csökkentése egyértelműen jót tett a konkurenseknek, akik magukhoz tudták ragadni azt, amit a kínai vállalat elveszített. A Huawei tavaly ilyenkor még a kínai piac 30 százalékát tudhatta magáénak, míg idén az év második negyedében már mindössze 8 százalékos volt az általuk birtokolt részesedés.
Az elveszett százalékok olyan gyártókhoz mentek át, mint a Vivo, ami így az idei első és második negyedévben megszerezhette a vezető szerepet a kínai okostelefon-piacon, a részesedésük 24 százalék volt. Április és június között a cég nagyjából 18,3 millió mobilt adott el Kínában, miközben egy évvel ezelőtt 14,1 millió helyi vásárló szavazott nekik bizalmat ugyanebben az időszakban. A helyi piacon a második helyet az Oppo kaparintotta meg 21 százalékos eredménnyel, a harmadik pedig a Xiaomi, amely a kínai piac 17 százalékát szerezte meg.
Sok minden áll a Vivo sikere mögött, de az egyik legfontosabbnak azt találták az elemzők, hogy a cég mögött álló BBK csoportosulás elképesztően jó alkatrész-ellátási lánccal rendelkezik, ami a jelenlegi felvezető-hiánytól terhes időkben nagy hasznára válik a márkának. Az olyan szériák, mint az “Y” vagy az “S”, továbbra is fennakadások nélkül gyárthatók, ezek pedig a vállalat legfőbb fegyverei a konkurensek ellen. Az Y sorozaton belül már akár 200 dollár alatt is kapható olyan okostelefon, ami 5G modemmel bír, így nem csoda, ha elkapkodják őket.
A Vivo trónját persze szeretnék más gyártók is megkaparintani. A Xiaomi folyamatosan az élre tör, ebben semmi újdonság nincs, viszont az egyik nagy ellenfél a Honor lehet, amely a függetlenedés óta azon munkálkodik, hogy a Huawei korábbi helyére lépjen. A közeljövőben éles verseny lesz a kínai piacon a Vivo, az Oppo, a Xiaomi, az Apple, valamint a régióról egyetlen percig le nem mondó Samsung között, ami szeretne ismét meghatározó résztvevő lenni – állítják a szakértők.
Forrás: GizChina